עצומת רבנים נגד אלעזר שטרן: "הוא אפיקורס"

הרבנים קראו לח"כ שטרן "אפיקורס" ורמזו שדינו לגיהנום - אלא אם כן יתנצל בפני הרב דב ליאור ואף ישתטח על קבריהם הרבנים שפירא, אליהו וישראלי. שטרן: "אסיר את חסינותי כדי להוכיח את דבריי גם בבית המשפט"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/11/13 11:18 כח בחשון התשעד

עצומת רבנים נגד אלעזר שטרן: "הוא אפיקורס"
יחצ, צילום: יחצ

רבנים מהציבור החרדי-לאומי חתמו על עצומה נגד ח“כ אלעזר שטרן, בו הוא מכונה ”אפיקורס“ בשל התבטאויותיו נגד הרב דב ליאור. על העצומה חתומים הרבנים ישראל אריאל, אריאל בראלי, יהושע מרדכי שמידט, דב שטיין, דוד חי הכהן, אורי כהן ורבנים נוספים.

תחת הכותרת ”חיוב מחאה על פגיעה מזעזעת בכבוד התורה ולומדיה“, נכתב בעצומה כי ”אין זו הפעם הראשונה שהאפיקורס אלעזר שטרן פוגע בכבוד התורה ולומדים אך הפעם הוא הגיע לשיא חדש בעזות פניו, בפוגעו באחד מגדולי הפוסקים בדורנו, הרב דב ליאור שליט“א“.

בעצומה מצוטטת במכוון הגמרא הגורסת כי ”האפיקורסים יורדים לגיהנום ונידונים בו לדורי דורות“. הרבנים כותבים כי ”כל עוד לא יעשה האפיקורס הנ“ל תשובה הכוללת חרטה, עזיבת החטא וקבלה לעתיד ופיוס הגאון הרב ליאור ובקשת מחילה על ציונם של הגאונים הרב אברהם שפירא, הרב מרדכי אליהו והרב שאול ישראלי - הרי הוא בכלל האפיקורסים שדינם נתפרש לעיל“.

בתוך כך מתפרסמת היום עצומה נוספת, מתונה יותר, עליה חתומים עשרות רבנים מהציונות הדתית. לעצומה הצטרפו גם ראשי מועצות ביו"ש ביניהם: ראש מועצת יש"ע אבי רואה, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל ואחרים.

בעצומה קובעים הרבנים כי ”הרב ליאור שליט"א מעולם לא אמר את הדברים שייחס לו ח"כ שטרן ודבריו בשקר יסודם". עוד הם מוסיפים ואומרים: כי הם "דורשים מח"כ אלעזר שטרן להתנצל" וכן: "דורשים ממנו להסיר את חסינותו, כדי שאפשר יהיה להעמידו לדין בגין שקר והוצאת דיבה". עוד הם מוסיפים ואומרים כי "חסינות חברי הכנסת לא נועדה כדי לאפשר להם להכפיש את שמו של כל אזרח במדינת ישראל, ובודאי לא של תלמיד חכם, איש ציבור, רב ומורה לרבבות מישראל. ההסתתרות מאחורי החסינות, היא ניצול לרעה, ושימוש ציני ומשחית בזכות המוענקת לח"כ“.

שטרן, יודגש, כבר הודיע אתמול בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: ”כיוון ששמעתי שיש הטלת ספק ואיומים במשפטי דיבה והימנעות מתביעתי תחת האמירה שאני נהנה מחסינות, אני מבקש להודיע לכולם שחסינות לא תהווה שום מכשול מפני הוכחת הדברים שאותם אמרתי על דוכן הכנסת גם בבית המשפט“.