עצומת המורים בעד הסיורים בחברון: "אין להתכחש לעברנו"

בתגובה לעצומת המורים שסירבו להוביל את סיורי התלמידים לחברון, חתמו מאות מורים על עצומה נגדית לתמיכה בשר החינוך. "ביקור בחברון יקנה לתלמידים זהות ישראלית שורשית", נכתב

חדשות כיפה אורי פולק 14/02/12 17:23 כא בשבט התשעב

עצומת המורים בעד הסיורים בחברון: "אין להתכחש לעברנו"
תמונת ארכיון, צילום: גרשון אלינסון, יחצ, צילום: תמונת ארכיון, צילום: גרשון אלינסון, יחצ

מאות מורים התאגדו לעצומה חדשה שתוגש לשר החינוך, גדעון סער, זאת בתמיכה על החלטתו להרחיב את סיורי התלמידים בעיר חברון, חרף הביקורת הציבורית שנמתחה נגדו ונגד המהלך. המהלך מגיע בתגובה לעצומת המורים מראשית החודש, שתקפה את ההחלטה להרחיב את הסיורים בחברון, אותה הובילו מאות מורים נוספים.

בעצומה המקוונת, עליה חתמו כבר 130 מורים, נכתב: "אנו מורים, הורים ואזרחים רוצים לברך ולחזק את שר החינוך גדעון סער בקידום הפרויקט "נעלה חברון", להביא את כל ילדי בתי הספר לביקור בעיר האבות חברון במהלך לימודיהם. אנו רואים בעיר חברון ובשאר המקומות ההיסטוריים של עם ישראל חלק חשוב מהמסורת היהודית וחלק מהותי בחינוך שאנו רוצים להעניק לילדנו".

"אין לנו להתכחש לעברנו, עברנו הוא מקור חיותינו", כתבו המורים, "שר החינוך תחזקנה ידיך על כך שהנך מחבר את ילדי ישראל אל עברנו המפואר בין אלפי השנים בחברון עיר האבות". לטענתם, "אנו בטוחים אנו שביקור בעיר האבות יקנה לילדים זהות ישראלית שורשית, אשר תהווה פרק חינוכי חשוב להיותם אזרחים נאמנים למדינה".

בתגובה לעצומת המורים שתקפו את סער, טענו מארגני העצומה כי "מורים אלו הם שבריר אחוז של מורי ישראל. ככל הנראה הם אינם מבינים שעם שאינו מכבד את עברו, אין לו עתיד. הם התבלבלו לגמרי". לטענתם, "חברון כשורש העם היהודי, אינה סוגייה פוליטית. אנו לא נשתוק. נוכיח שעם ישראל ברובו המוחלט תומך בביקורים אלו".