עצומה נגד יוני שטבון: הפסק ללבות שנאת חינם

עצומה מוחה על דבריו של ח"כ שטבון שקבע שהתנועה הרפורמית עומדים מאחורי גל החקיקה הדתית. "מכפישים את שמם של רבנים ונבחרי ציבור". שטבון בתגובה: "מבקשים לחולל פרובוקציות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/05/14 10:38 יד באייר התשעד

עצומה נגד יוני שטבון: הפסק ללבות שנאת חינם
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

"אנו, צעירי המדינה, אשר תרמו לה בעבר וממשיכים לתרום לה גם כיום, בשירות הצבאי, בשירות הלאומי, בהתנדבות קהילתית ובכל דרך אחרת שמסייעת ומביאה בעינינו לאחדות העם, כואבים ומוחים על דבריו של ח"כ יוני שטבון כנגד רבנים ונבחרי ציבור, אותם כינה בתקשורת "רפורמים" ורמז שהם פועלים לפגיעה בזהותה היהודית של מדינת ישראל", כך כותבים 150 צעירים בעצומה המבקשת מחבר הכנסת לחזור בו מדבריו, אשר פורסמו בשבוע שעבר. שטבון יצא כנגד חברי כנסת וארגונים שונים, אותם כינה 'רפורמים' וטען שהם פועלים לפגיעה בזהותה היהודית של ישראל.

"נמאס לנו מיצירת הפלגים בציבור הדתי. מחלוקת זה דבר לגיטימי אבל כשמתבטאים כך זה נוגד את כל העקרונות שאנחנו מכירים", אומרת אסתר בראון בן דוד, פעילה בארגון הצעירים אמונת חכמים, ל'כיפה'. "אנחנו דורשים שיתנצל. לבוא ולטעון כנגד רבנים גדולים שאינם בהכרח מהזרם בו הוא גדל שהם רפורמים זה משהו שקשה לי להבין אותו. מחלוקת זו מחלוקת אבל אלו ואלו דברי אלוקים חיים".

בעצומה, עליה חתמו כאמור 150 צעירים ביומיים האחרונים, כתבו כי "בעינינו דבריו של ח"כ שטבון מלבים שנאת-אחים ומהווים פגיעה בערכי הקודש עליהם חונכנו, ובראשם אהבת חינם והתדיינות לשם שמיים. אנו מצרים על כך שדווקא בימים אלו, ימי ספירת העומר, בהם עשרות-אלפי תלמידיו של ר' עקיבא מתו מפני שלא נהגו כבוד זה בזה, לא-מהסס ח"כ שטבון להכפיש את שמם של תלמידי חכמים ושל אנשי-ציבור העוסקים בצרכי ציבור באמונה", עוד קראו הצעירים לשטבון להתנצל בפני אלו שפגע בהם ולחזור בו מדבריו.

"חתמתי על העצומה כי כואב לי כשמכפישים את שמם של רבנים ונבחרי ציבור אשר לוקחים אחריות על עם ישראל ופועלים לטובתה", אומר יניב הולצמן, מראשי המוחים. אסף גרינוולד, מוסיף: "אם אכן, כפי שטוען שטבון, מעורבים בהצעות החוק גורמים רפורמים - ששטבון יגיד מי הם ודרך מי הם פועלים. עד אז מדובר בהוצאת שם רע".

ח"כ יוני שטבון מסר בתגובה: "חבל שיש מי שמבקש לחולל פרובוקציות ולהסיט חלקי דברים שנבחר ציבור אומר. ברוך השם זכינו בציונות הדתית למגוון רחב ומרומם של רבנים ותלמידי חכמים. אמשיך להביע את התנגדותי לכל יוזמה של התנועה הרפורמית, המופיעה במספר חוקים המונחים על שולחן הכנסת. 'עצומה' כזו היא כלי נחמד לקבל כותרות בתקשורת אבל בפועל מחפשת לפגום בפסוק 'באהבת לרעך כמוך' שמהווה אבן דרך בפעילותי הציבורית".