עצומה לנשיא פרס: פעל למען שחרור פולארד

למעלה מ-10,000 אזרחים קראו לנשיא המדינה לפעול בדחיפות למען שחרורו של יהונתן פולארד, בטרם יקבל פרס את "מדליית החירות" מידיו של נשיא ארה"ב. "קבלת המדליה – לעג לרש", נכתב

חדשות כיפה אורי פולק 26/03/12 10:05 ג בניסן התשעב

עצומה לנשיא פרס: פעל למען שחרור פולארד

למעלה מ-10,000 אזרחים חתמו בימים האחרונים על עצומה מקוונת הקוראת לנשיא המדינה, שמעון פרס, לפעול בדחיפות למען שחרורו של המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב, יהונתן פולארד, בטרם יקבל פרס את "מדליית החירות" מידיו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

העצומה יצאה לדרכה לפני מספר שבועות, בעקבות הצהרתו של אובמה בועידת איפא"ק, לפיה בכוונתו להעניק לפרס את העיטור הגבוה ביותר של ארה"ב, "מדליית החירות הנשיאותית" המסמלת את ערכי הצדק, השוויון וזכויות האדם. המהלך הביא את הועד הפועל למען קידום שחרורו של פולארד, לנצל את הרשתות החברתיות על מנת לקדם את שחרורו של יהונתן, הכלוא מזה 27 שנים בארה"ב.

בעצומה נכתב כי "כאזרחי מדינת ישראל אנו מבקשים לברך אותך על כך שנשיא ארה"ב החליט להעניק לך את מדליית החירות של ארה"ב שמסמלת את ערכי הצדק, החופש וזכויות האדם ועל קביעתך כי מדלייה זו מוקדשת לנו, אזרחי ישראל".

"עם זאת, ודווקא בשל הערכים הנעלים שמדלייה זו מסמלת, אנו חשים כי לא נוכל להשלים עם קבלתה בה בעת שארה"ב עדיין מחזיקה את יהונתן פולארד בכלאה כבר למעלה מ-27 שנים כאשר כיום גם בכירים אמריקנים מהשורה הראשונה כבר מודים שהמשך המאסר מנוגד למוסר ולצדק", נכתב בעצומה, במסגרתה פנו החותמים לנשיא וביקשו ממנו לנצל את מעמדו הדיפלומטי על מנת לקדם את שחרורו של פולארד.

"רק כך ניתן יהיה למנוע מצב שבו קבלת מדליית החירות תהיה בבחינת לעג לרש כלפי יהונתן וכלפי מדינתנו", נכתב.