עצומה: "לא נתגייס, עד שתשונה הפקודה המחייבת שירת נשים"

עשרות צעירים דתיים חתמו על עצומה בעקבות החלטת המטכ"ל לחיוב חיילים דתיים בהשתתפות בטקסים הכוללים שירת נשים. "פקודותיו של בורא עולם קודמות לפקודותיו של בשר ודם", הם כותבים

חדשות כיפה אורי פולק 17/01/12 09:14 כב בטבת התשעב

עצומה: "לא נתגייס, עד שתשונה הפקודה המחייבת שירת נשים"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

בעקבות החלטת המטכ"ל לחיוב חיילים דתיים בהשתתפות בטקסים דתיים, גם אם הם כוללים שירת נשים, חתמו עשרות בני נוער על עצומה מקונת בה הם מצהירים כי כל עוד לא תשתנה המדיניות בצה"ל, הם לא יתגייסו לשירות צבאי "כי פקודותיו של בורא העולם קודמות לפקודותיו של כל גורם בשר ודם".

בעצומה כותבים בני הנוער כי הם "רואים לעצמנו זכות וחובה לקיים מצוות כיבוש ארץ ישראל, ולהגן על עם ישראל ועל ארץ ישראל", אך עם זאת מצהירים כי הם "מחויבים באופן מלא לתורה ולמצוותיה... כך האמינו וחיו אבותינו ואבות אבותינו, ועל אמונה זו מסרו את נפשם".

"בעבר נקבעו בצה"ל פקודות מטכ"ל שאפשרו לכל חייל לשמור מצוות בעת שירותו, ובמסגרת זו אכן שירתו ומשרתים בצה"ל אלפים רבים של חיילים שומרי תורה ומצוות, בנאמנות ובמסירות", מציינים חותמי העצומה, שמבהירים כי "לצערנו, בפרט בתקופה האחרונה, מתחוללים תהליכים שבמסגרתם מנסים לפקוד על חיילים לעבור על מצוות התורה בכפייה... דבר זה מדאיג אותנו מאוד, ואנו מצהירים כי כל עוד לא ייפסקו הניסיונות הללו, לא נוכל להתגייס לצה"ל".

יזהר ברק, מיוזמי העצומה, הסביר לאתר "הקול היהודי" כי מה שהביא את התלמידים ליוזמה זו היא העובדה ש"הצבא עובד בגישה שהפקודה היא למעלה מהתורה. יש כאן בעיה והרבנים מתעלמים ממנה. אנחנו רוצים לחדד את הבעיה ולהביא לתיקונה. האמירה שלנו היא שכל עוד זה ככה, שיש כפיה חילונית, אין גיוס".

ברק מבהיר כי אין בכוונת העצומה לקרוא להשתמטות מצה"ל, אך יחד עם זאת "איננו מקיימים מצווה הבאה בעבירה". לדבריו, "אנו רוצים להתגייס אך לא בכל מחיר, גם מוסרית וגם טקטית. עצם האמירה ש'גיוס בכל מחיר' כמו שיש כאלו שאומרים, היא הנותנת לגיטימציה מצד הממסד לדרוך עלינו".

חותמי העצומה הביעו תקווה כי "מפקדי צה"ל והדרג המדיני יחזרו בהם ויאפשרו לנו שירות המתאים לחוקי התורה ולרוח התורה. ויהי רצון שבזכות זאת נזכה במהרה לניצחון על כל אויבינו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן