עצומה חדשה קוראת שלא להעלות נוסעים פלסטינים לאוטובוסים ביו"ש

מארגני העצומה טוענים כי לא מדובר במהלך גזעני, אלא בכוונה "לנסוע בתחבורה ציבורית ללא חשש לחיינו וחיי ילדינו". בכוונתם להביא לצו אלוף שיאסור נסיעת פלסטינים באוטובוסים ישראלים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/08/12 11:30 ב באלול התשעב

עצומה חדשה קוראת שלא להעלות נוסעים פלסטינים לאוטובוסים ביו"ש
zeevveez-cc-by, צילום: zeevveez-cc-by

עצומה חדשה המתפרסמת באחרונה ברשתות החברתיות, דורשת מנהגי האוטובוסים שלא להעלות נוסעים פלסטינים. העצומה הכתה גלים והביאה לאירוע בו נהג אוטובוס מחברת "אפיקים" סירב להעלות עובדים ערבים, זאת על אף שהיו ברשותם אישורי עבודה.

"אנו רוצים להמשיך ולהשתמש בתחבורה ציבורית ללא חשש לחיינו ולחיי ילדנו", אומרים מארגני העצומה לכיפה ומנמקים כי "כבר תקופה ארוכה אנו חווים נסיעות מפחידות בקווי האוטובוסים שמפעילה חברת 'אפיקים' ברחבי יהודה שומרון ובנימין".

על פי תקנות משרד התחבורה יש להעלות כל לקוח שמשלם ואין לנהג כל זכות בידוק לגביו. כיום חברת "אפיקים" אינה רשאית למנוע את העלייה לאוטובוס בפני ערבים ועל כן מבקשים מארגני העצומה לחתום על בקשה לצו אלוף שיורה לחברת "אפיקים" שלא לאפשר לנוסעים לנוסעים פלסטינים את העלייה לאוטובוס.

במכתב שנשלח לדובר צה"ל נטען כי "הנוסעים הפלסטיניים נוסעים להם בנחת בכל רחבי הארץ ללא הפרעה משום שלא קיים צו אלוף אשר ימנע מצב מסוכן זה. מדובר בנוסעים ארעיים, ללא בידוק שיכולים לבצע כל העולה על רוחם ולהגיע להיכן שרק ירצו".

העצומה הנוכחית לא המציאה את הגלגל. חברת "דן", שעד לשנת 2009 הפעילה את מרבית הקווים ביהודה ושומרון, הייתה מונעת מפלסטינים את העלייה לאוטובסים של חברה זאת מתוקף צו אלוף שהיה ברשותה. כנגד העצומה ונהג האוטובוס של חברת "אפיקים" אשר סרב להעלות נוסעים פלסטינים נטען על ידי גורמים רבים כי הם דוגלים בגזענות וכי אין לה מקום בחברה מוסרית ומתוקנת.