עצומה: בנט, עצור התחבורה הציבורית בשבת

מאות חתמו על עצומה נגד חילול השבת של התחבורה הציבורית בחודשים האחרונים. בעצומה, מבקשים החותמים מבנט, נתניהו וישראל כץ: עצרו המחדל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/01/15 11:06 יג בטבת התשעה

עצומה: בנט, עצור התחבורה הציבורית בשבת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מאות תלמידי ישיבות הסדר, ישיבות גבוהות, ישיבות תיכוניות, אולפנות ומדרשות של הציונות הדתית חתמו על עצומה הקוראת לראש הממשלה בנימין נתינהו, לשר הדתות נפתלי בנט ולשר התחבורה ישראל כץ לעצור באופן מידי את נסיעות האוטובוסים בשבתות בניגוד לסטטוס קוו.

מאז המעבר לשעון חורף החלו מאות קווי אוטובוסים 'לגלוש' לשבתות, כשלאחרונה התווספו להם עוד כמאה קווים חדשים באזור הצפון. בתחילה הורה כפי הנראה שר התחבורה ישראל כץ לעצור את הנסיעות המחללות שבת, אך לאחר מכן, בעקבות לחץ ציבורי, התקפל וטען שמעולם לא הוציא הוראה שכזו.

בימים אלו מופצת עצומה נגד חילול השבת ההמוני של התחבורה הציבורית, ביוזמת ארגון 'עין פקוחה'. העצומה מופצת בישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות, בישיבות התיכוניות, באולפנות ובמדרשות של הציונות הדתית. עד עתה חתמו עליה כמה מאות צעירים וצעירות רבים מהציונות הדתית ולדברי היוזמים היא צוברת תאוצה.

"לא חיכינו 2,000 שנה כדי שבארץ-ישראל תקום מדינה חילונית ככל העמים השוכחת את שורשיה. נסיונות אלה, שנתמכים וממומנים בכספי מדינות אירופה, נועדו להחליש אותנו כעם ולפורר את המרקם החברתי", נכתב בעצומה.

"המדינה אינה יכולה להיות שותפה בחילול שבת בשום צד, לרבות לא בסבסוד תחבורה ציבורית בשבת. הטענה כאילו ניתן ליצור תחבורה ציבורית סטרילית שאין לה קשר עם יהודים או שאינה חולפת בדרך ברשויות יהודיות מנותקת מן המציאות. גם בעלי חלק מן החברות יהודיים, גם חלק מן הנהגים יהודיים, אבל לא רק הם. כדי להפעיל היום תחבורה ציבורית דרושים גם פקחים, בקרים, מוקדי מידע, שירות לקוחות, סדרנים, מוסכניקים ועוד בעלי תפקידים נלווים”.

"הפעלת שירותים בשבת בכלל ושירותי תחבורה ציבורית בפרט, גם אם הם נעשים בחלקי ארץ-ישראל בהם יושבים גויים, היא אסון. ואין זה רק בגלל החשש שבפועל מתממש, שתהיה זליגה גם לאזורים יהודיים. אין זה מענייננו להתערב בחיי הקהילה של הלא-יהודיים בישראל ואין לנו כל רצון שישמרו שבת. כל ענייננו בכך שהמדינה לא תחלל שבת בפרהסיה", טוענים החותמים.