עפרה ועמונה לנתניהו, בנט ושקד: נגמרו התירוצים, קיימו הבטחות

בעמונה פותחים היום בשביתת רעב עד מימוש ההבטחה להקמת יישובם החדש. בעפרה דורשים מנתניהו בנט ושקד להפסיק עם התירוצים ולעבור מהריסה לבניה

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/03/17 07:36 ד באדר התשעז

עפרה ועמונה לנתניהו, בנט ושקד: נגמרו התירוצים, קיימו הבטחות
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

לאחר פינוי הבתים וההרס בהתיישבות, בעמונה ועפרה דורשים מממשלת הימין להעביר הילוך ולהתחיל לקיים הבטחות ולקדם את ההתיישבות.

תושבי עמונה שפונו מבתיהם לפני כחודש, דורשים מראש הממשלה נתניהו, שיקיים את הבטחתו להקמת יישוב חדש עבורם. היום הם צפויים להתחיל בשביתת רעב עד שישתכנעו שאכן הנושא מקודם ועומד בפני מימוש.

"לפני כחודש נעקרו מאות תושבי הישוב 'עמונה' מביתם", הם אומרים "והישוב נחרב ע"י ממשלת ישראל. מאז דחוקות המשפחות באכסניה זמנית, בתנאים בלתי אפשריים, ללא שום פתרון באופק". בעמונה מזכירים את ההבטחות הפומביות של ראש הממשלה, "כזכור, ביום 18.12.16 התחייב ראש הממשלה בכתב להקמת ישוב חדש במידה ועמונה תפונה. ביום הפינוי (2.2.17) חזר נתניהו והצהיר בפומבי בכנס באריאל: 'אנחנו נקים יישוב חדש בהקדם האפשרי'".

התושבים הפנו את דרישתם גם לשאר חברי הממשלה, "שרים וח"כ כבר רמזו לראש הממשלה שלא יאפשרו להתכחש להתחייבות ולהפקיר את עקורי עמונה לגורלם, אך נכון לשעה זו נמנע רוה"מ מלקדם את הענין". על רקע הדברים יפתחו היום תושבי עמונה בשביתת רעב מול בית ראש הממשלה, "עד שהממשלה תממש את התחיבותה".

[embed]

]

בעפרה גם כן דורשים לקדם את נושא ההתיישבות ובמיוחד על רקע הריסת תשעת הבתים, קוראים לראש הממשלה ושרי הבית היהודי לקדם את נושא הסדרת היישוב. "אין אילוצים ואין תרוצים. הגיע הזמן לעבור מהריסה להסדרה".

(צילום: דוברות עפרה)

(צילום: דוברות עפרה)