ענת אריאל עונה לרב יגאל: "מעולם לא תבענו כמשפחה אף אחד"

אמה של הנווטת הדתיה שוללת בפני 'כיפה' את טענות הרב לוינשטיין בנוגע לבתה ז"ל. עם זאת היא אומרת: "תמר לא ראתה בשירות הצבאי שלה סוג של הנפת דגל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/03/17 13:44 יא באדר התשעז

ענת אריאל עונה לרב יגאל: "מעולם לא תבענו כמשפחה אף אחד"
אריאל חרמוני - משרד הביטחון, צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

בשיחה שקיים הרב יגאל לוינשטיין עם תלמידי ישיבת שדרות, הוא התייחס לנווטת הדתיה תמר אריאל ז"ל וטען שהיא לא תמכה בגיוס בנות דתיות לצבא ואף שוחחה על כך עם בנות המגזר. ענת, אמה של תמר, אומרת היום (חמישי) ל'כיפה', כי הדברים לא נכונים.

בדבריו המתייחסים לנווטת, שנספתה באסון השלגים בנפאל בשנת 2014, אמר הרב לוינשטיין: "משתמשים באשה צדיקה שהיתה בצבא וקיבלה היתר מרב. תמר אריאל שמתה בנפאל ומשתמשים בשם שלה בכל המדרשות והמקומות שמעודדים גיוס כדוגמא ומופת לגיוס בנות לצבא. הבחורה הזאת בחייה עשתה שנתיים שירות לאומי ואחרי שהרגישה שיש לה כוחות גדולים פנתה לתלמיד חכם ושאלה אם היא יכולה ללכת לקורס טייס".

בהמשך הוא אמר שאריאל ז"ל "קיבלה על עצמה ללכת לכל האולפנות בארץ ולהגיד להן שזה שהיא התגייסה זה כי היא קבלה היתר אישי והבנות לא צריכות להתגייס לצה"ל. המשפחה תובעת כל מדרשה שמשתמשת בשם שלה לעידוד גיוס בנות. הבנתם? היא תובעת כי משתמשים בשם שלה לעידוד גיוס בנות".

אמה של תמר, ענת אריאל, טוענת שלא היו דברים מעולם. "הרבנים שתמר התייעצה איתם", היא אומרת ל'כיפה', "מעולם לא הציבו לה תנאי שתלך ותסביר שהיא קיבלה היתר אישי ומיוחד להתגייס ושאסור לבנות לשרת בצבא. היא גם לא קיבלה על עצמה דבר כזה".

עם זאת היא מדגישה, שבתה לא ייחסה לשירותה הצבאי חשיבות מגזרית ומגדרית יוצאת דופן, "תמר לא הציבה את עצמה כדוגמא לבנות דתיות אחרות ולא ראתה בשירות הצבאי שלה סוג של הנפת דגל. היא פשוט עשתה מה שראתה לנכון מבחינת הרצונות האישיים שלה ומבחינת הרצון לתרום למדינה". בנוסף לכך ענת מציינת "שבשיחות שהיא קיימה עם נערות דתיות, היא לא בהכרח דחפה אותן להתגייס ולעתים אף אמרה לבנות מסויימות שלדעתה עדיף להן ללכת לשירות לאומי ולא צבאי".

בנוגע לטענות הרב יגאל, לפיהן המשפחה לא ראתה בעין יפה את השימוש בשמה של בתם ואף תבעה את מי שעשה כן, היא אומרת: "אנחנו כמשפחה לא תבענו אף אחד, להיפך אנו פועלים בשיתוף פעולה עם מכינת צהלי וארגון אלומה שעוזרים ומלווים בנות שהחליטו להתגייס".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן