עמרם מצנע: הבית היהודי והחמאס פועלים באותן מטרות

חבר הכנסת עמרם מצנע השווה את הבית היהודי לחמאס, במפלגה הציונית דתית זועמים. סגן שר החינוך: "חציית קו אדום והתנהגות ברברית. אני מצפה ממנו להתנצל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/06/14 13:40 כח בסיון התשעד

עמרם מצנע: הבית היהודי והחמאס פועלים באותן מטרות
יחצ, צילום: יחצ

חבר הכנסת עמרם מצנע משתלח בבית היהודי. בראיון לרשת ב' אמר חבר מפלגת התנועה הבוקר (ה') "אני מאוד מצפה שרה"מ יהיה מאוד חד משמעי וברור ונוקשה, כשהשר בנט מרשה לעצמו לומר באופן בוטה שאבו מאזן הוא ארכי טרוריסט וקורא לביטול הרעיון של שתי מדינות לשני עמים. אני לא כל כך מבין מה שר כזה ממשיך לשבת בחדר. ראש הממשלה מדבר על זה שצריך לדבר עם הפלסטיניים, שחס וחלילה אם לא תהיינה שתי מדינות לשני עמים זה רע מאוד למדינת ישראל, אותו ראש ממשלה נותן למפלגה כמו הבית היהודי לשבת בתוך הממשלה ולעשות בדיוק הפוך ממה שראש הממשלה אומר".

עוד תקף מצנע ואמר "אם לוקחים את החמאס ומורידים את הסיפור של הטרור, הלא בעצם בתוך ממשלת ישראל יושב ארגון שפועל באותן מטרות כמו חמאס. האם רה"מ שנותן גיבוי מוחלט ודורש מהפלסטיניים ומחאמס להכיר בעקרונות הקוורטט, האם זו גם דרישה שהוא דורש מהבית היהודי - הכרה במדינה פלסטינית? האם שמענו את הבית היהודי שאומר שהוא עומד מאחורי הסכמים שממשלות ישראל חתמו כמו אוסלו?".

בבית היהודי זעמו על הדברים שאמר. "מצנע אמר דברים חמורים מאוד”, אמר בתגובה סגן שר החינוך אבי וורצמן. "שתבוא מפלגה כמו התנועה שהיא הדבר הכי שולי בקואליציה ותטיף לנו מוסר? חצינו קו אדום וזו התנהגות ברברית. אני מצפה ממנו להתנצל. אני מזכיר למצנע שהקבינט רק אתמול החליט לטפל בארגון שאבו מאזן נותן להם אלפי שקלים כל חודש. לנו יש עבודה מועדפת אחרי צבא. להם יש משכורות לרוצחים. שמצנע לא יטיף לנו מוסר. השוואה לארגון טרור זו אמירה מקוממת ולא ראויה. היא אמירה מעליבה, לא לנו. לעמרם מצנע. במקום לעשות השוואות בו נעשה מאמצים כולנו להחזיר את הבנים הביתה, שנחטפו בידי חמאס החבר בממשלה הפלסטינית".

גם שר הבינוי והשיכון אורי אריאל זעם על הדברים. “איזו עליבות.אם לא נוח לח"כ מצנע להיות בחברתנו הוא מוזמן לקחת את עצמו ואת חבריו ולעבור יחד איתם לאופוזיציה".

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן הגיב בציניות: “נכון, קל להתעלם לרגע מעניין הטרור, כי זה פחות מעניין להתעסק בעובדה שתנועת החמאס חטפה 3 נערים בדרכם הביתה. זה פחות מעניין להתעסק בעובדה שרוצחי נצ"מ ברוך מזרחי ישבו בכלא ויקבלו משכורת מהרשות הפלסטינית. זה פחות מעניין להתעסק בעובדה שחמאס יורה רקטות לישובי הדרום. יותר קל להתעלם מעובדות ברורות על מנת להצדיק מהלכים שמנותקים מהמציאות העכשווית. אם מתעלמים מהעובדה שסיעת התנועה לא רלוונטית פוליטית, אזי צריכים להתייחס לאג'נדה שהם מובילים”.