עמיעד טאוב: "נילחם בפושעים עם תואר ד"ר"

בקור רוח תיאר עמיעד טאוב את גודל הרשלנות, ההסתרה והטיוח אחרי שבנו הפך לנכה לצמיתות לאחר שהונשם בפחמן דו חמצני במהלך ניתוח בוועדה לביקורת המדינה: "הרופאים לא הושעו, מי יודע בכמה ילדים הם טיפלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/17 18:13 כד בשבט התשעז

עמיעד טאוב: "נילחם בפושעים עם תואר ד"ר"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הוועדה לביקורת המדינה דנה היום (שני) בנושא ''הסתרה וטיוח מקרי רשלנות רפואית תוך פגיעה בציבור החולים''.

ברקע הדיון, חוק שמקדם משרד הבריאות להגדרת מעמדו של נציב קבילות הציבור במשרד, המטפל גם בטענות על רשלנות רפואית. החוק יעניק חיסיון על עדות לרשלנות כזו, שלא יאפשר להשתמש בעדות - בהליך הנזיקין, כדי לאפשר לרופאים ואחיות להעיד ללא חשש.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), אמרה בדיון הוועדה כי "הנושא כאוב ועצוב כפליים, גם כי טעויות קורות, גם בהליכים רפואיים, וגם שהטעות לא נבדקה ולא נחקרה כראוי - כדי למנוע טרגדיות כאלו בעתיד. התחקיר שפורסם בעניין - מרתיח את הדם, חובה לבדוק האם הנהלים השתנו, ומקרים דומים לא יישנו".

עמיעד טאוב, אביו של אופק שבמהלך ניתוח הונשם בפחמן דו חמצני, סיפר לחברי הוועדה: "רק שבוע לאחר הניתוח התגלה שהוא הונשם בפחמן דו-חמצני - במקום בחמצן, לאחר ששנה קודם אירע כמעט אסון כזה, ומרדים-בכיר פרסם אזהרה בנושא.

[embed]

]

"הדסה עין כרם המשיכו בזיוף מסמכים וטיוח, שלושה דו"חות רפואיים שונים, ועד היום טרם הודה המרכז הרפואי הדסה בהנשמה בפחמן דו-חמצני. גם לאחר התקלה, לא סולק ברז ה -CO2 מחדר הניתוח, לא ננקטו הליכים משמעתיים נגד המעורבים, והם אף לא הושעו מטיפול רפואי. אנו נילחם בפושעים בתואר דוקטור ובחלקים הנגועים במערכת הבריאות שבמקום לטפל בחולים - מגינים על חבריהם", הבטיח טאוב.

שרת הבריאות לשעבר, ח''כ יעל גרמן (יש עתיד) הודתה בקושי רב לטפל בנושא, באי-יכולתו של בכיר במשרד לחקור רופאים המוכרים לו ומיודדים אותו - ובהכרח להוציא את חקירות הרשלנות הרפואית מהמשרד.

ד"ר בעז לב, נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, אמר כי "לב כולנו עם המשפחות. חלק מהמקרים הם פליליים והמשטרה מטפלת בהם. הפצנו הנחיות מחייבות בעניין ומעתה רק רופאים יהיו מנהלי חדרי ניתוח. בתי החולים עובדים בדיקה דקדקנית כדי לקבל תקנים בינלאומיים, ונהלים ברורים מחייבים דיווח של בית החולים למשרד''.

לדבריו, השעיית רופא אפשרית רק בכפוף לשימוע, לזמן מוגבל, ובסכנת חיים ישירה ומידית. הוא הדגיש כי קיימים נהלים ברורים לתחקירים על אירועים חריגים, וקיים חיסיון לעדויות שם. פיראס חאיק, אחראי אירועים מיוחדים במשרד, הוסיף כי ביקורות שונות נערכות, ותוקפם נקבע ע"פ תוצאותיהם.

לדברי ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), "כיוון שמדובר במערכת שפועלת בלחץ ובחיי אדם - היא חייבת להחמיר עם עצמה". לדבריו, הנהלים של ועדות חקירה על רשלנות מעורפלים, הן אינן תלויות, יש להם לוחות-זמנים ברורים, הענקת חיסיון לרופאים ולאחיות כדי שיתאפשר להם לדבר גלויות, ולמסקנות הוועדה יהיה תוקף מחייב.