עמיטל בראלי: הדיבורים על שינוי הסטטוס קוו יובילו למדינת כל אזרחיה

"ההצהרות של חלק מבכירי הבית היהודי על פתיחת הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה יגרמו להפיכת המדינה למדינת כל אזרחיה", אומר עמיטל בראלי, המוצב ברשימת מפלגת יחד לכנסת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/02/15 10:39 כט בשבט התשעה

עמיטל בראלי: הדיבורים על שינוי הסטטוס קוו יובילו למדינת כל אזרחיה
דוברות, צילום: דוברות

עמיטל בראלי המוצב במקום השישי ברשימת מפלגת יחד לכנסת, מתייחס לדברי מועמד הבית היהודי ינון מגל, על כך שהוא ויו"ר המפלגה נפתלי בנט תומכים בשינוי הסטטוס קוו בסוגיות דת ומדינה, וכי הוא עצמו תומך בנישואים חד מיניים.

"בשנה האחרונה עסקתי במסגרת תפקידי כמנכ"ל פורום חותם, בקידום חקיקה המחזקת את זהותה היהודית של המדינה, אך ההרגשה הייתה כמו בשדה קרב מדמם, בו בכל רגע נשמע פיצוץ מאגף אחר", מתאר בראלי את גל החקיקה האנטי דתית בכנסת האחרונה.

לדבריו, מול גל החקיקה האנטי דתי שפגע במעמד המשפחה, ברבנות הראשית ובבתי הדין הרבניים, אותו הובילו חלק מחברי הכנסת ובראשם "יש עתיד", נקטו חברי הבית היהודי בגישה בעייתית של ניסיונות למזעור נזקים. "נקודת הכשל הייתה כבר בזמן החתימה על ההסכם הקואליציוני. זו הייתה הפעם הראשונה מהקמת המדינה שסעיף ה"סטטוס-קוו" בענייני דת ומדינה לא הופיע בקווי היסוד של הממשלה", אומר בראלי. "אנשי 'הבית היהודי' אמנם דאגו להכניס סעיף של זכות וטו בנושא, אך דווקא סעיף זה מעיד יותר מכל על מה שעתיד להתחולל: לראשונה מוכנה סיעה דתית בכנסת לאפשר שינויים מרחיקי לכת בנושא, ושומרת בידה רק את הזכות שלא להתרסק לחלוטין".

"כעת, ההצהרות של חלק מבכירי הבית היהודי על פתיחת הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה יגרמו להפיכת המדינה למדינת כל אזרחיה", הוא אומר.

"במערכת הבחירות הזו אנו אומרים לא לשינוי הסטטוס קוו, ולפגיעה במעמד הרבנות הראשית וערכי המשפחה. אנחנו אומרים כן ל"בית יהודי" אמיתי, שורשי, המיוסד על ערכי התורה בלב שלם, המחובר לארץ מתוך ההבטחה האלוקית, והמחובר לנשמת העם", אומר בראלי. "לא רק שלא נתעסק בקרבות בלימה אלא יש לנו תכניות כיצד לחזק את הזהות היהודית של המדינה, אם זה בחקיקה ואם בהקמת וועדות לענייני משפחה ונושאים נוספים".