עמונה תמורת הגבלת הבניה ביו"ש

ממשל טראמפ מתנה את הסכמתו לבניית יישוב חדש לעקורי עמונה, בכך שהבניה בהתיישבות תוגבל לגושים בלבד. מטה עמונה: "אין לכרוך בין הדברים". שדולת א"י בכנסת: "לא יעבור בקואליציה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/03/17 07:02 כח באדר התשעז

עמונה תמורת הגבלת הבניה ביו"ש
צילום אבי אוחיון לעמ, צילום: צילום אבי אוחיון לעמ

ממשל טראמפ יתיר לראש הממשלה נתניהו לבנות ישוב עבור עקורי עמונה, זאת בתמורה לריסון הבינה ביהודה ושומרון. כך פורסם אמש בחדשות 2.

לפי הפרסום נתניהו יוכל לקיים את הבטחתו לתושבי עמונה ולהקים להם יישוב חדש במקום זה שפונה ונהרס לפני יותר מחודשיים ובנוסף לכך יכיר הבית הלבן באלפי יחידות הדיור שנתניהו הכריז לאחרונה על בנייתן. לצד זה, ידרוש הנשיא האמריקני מישראל לבנות בגבולות גושי ההתיישבות בפרט ולא מעבר לכך. גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו בתחילה כי הפרסום אינו מדויק ובהמשך פורסמה הודעה רשמית בה נכתב כי "הידיעה של ערוץ 2 אינה נכונה".

ממטה עמונה נמסר בתגובה לפרסום כי "תושבי עמונה מצפים ממשלת ישראל ומהעומד בראשה, לקבל השבוע החלטת ממשלה מחייבת להקמת הישוב החדש לעקורי עמונה. הרסתם תבנו. התחייבתם בהסכם, שעד ה-31 במרץ תחל הקמת הישוב החדש - קיימו את ההסכם, שישה ימים לפני מועד פקיעתו".

בעמונה לא אהבו את כריכת בניית יישובם בהגבלת הבניה ביו"ש ואמרו: "'נלבישך שלמת בטון ומלט'. אין לכרוך בשום צורה, בין בניית הישוב החדש לבין בניה ביו"ש ובארץ כולה. כשם שיש לבנות את זה בהקדם, יש להוסיף חיים ובניה ביו"ש ובכל הארץ".

ראשי שדולת א"י בכנסת ח״כ יואב קיש מהליכוד וח״כ בצלאל סמוטריץ מהבית יהודי, הביעו גם הם את התנגדותם להקפאת הבניה מחוץ לגושים בתמורה להקמת היישוב עבור מפוני עמונה. "אם אלה ההצעות של הבית הלבן", כתבו, "אין פלא שאין סיכומים. "דיל" כזה לא יעבור בשום אופן בקואליציה הזו. הגבלת בניה ל"גושים" ו"מכסות" מתאימה לממשלת שמאל, ומנוגדת למחוייבותנו לבוחרינו. הגיעה העת לחידוש תנופת ההתיישבות ולהתקדמות בהחלת הריבונות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן