עם ישראל מתייחד עם זכר הנופלים

מאז שנת 1860 נרשמו 22,993 נופלים כשמאז יום הזיכרון שעבר נוספו למשפחת השכול 126 נופלים. הרמטכ"ל: משפחת צה"ל מבכה את בניה

חדשות כיפה אורי פולק 24/04/12 17:40 ב באייר התשעב

עם ישראל מתייחד עם זכר הנופלים
nicasaurusrex-cc-by-nd, צילום: nicasaurusrex-cc-by-nd

עם ישראל מתייחד הערב (ג') עם זכרם של 22,993 הנופלים במערכות ישראל, מאז שנת 1860 ועד ימינו אנו. מספר הנופלים מיום הזיכרון תשע"א ועד היום הוא 126. מספר המשפחות השכולות בישראל 2012 הוא 10,524 תוכן 2,396 יתומים ו-4,992 אלמנות צה"ל ומערכת הביטחון.

אירועי יום הזיכרון ייפתחו הערב בצפירה בת דקה שתושמע בכל רחבי המדינה בשעה 20:00. מיד לאחר הצפירה יחלו עצרות הזיכרון בכל רחבי הארץ.

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, שיגר היום אגרת לחיילי צה"ל בה כתב כי "חלפה שנה ושוב עומדים אנו בעצרות הזיכרון, ליד קברי רעים שנפלו, מול קירות האנדרטאות העומסים עליהם את טור השמות הבלתי נגמר והבלתי נתפס של חללי מערכות ישראל. גם בשנה זו, עומד בצה"ל בשורות חסרות, כואב אך איתן, זוכר את רבבות המפקדים והחיילים שנפלו במרוצת השנים ומחויב למורשת הקרב שרשמו בפועלם".

בתום האגרת ציין הרמטכ"ל כי "חובה נוספת לנו, נדר שקודש בדם - לעמוד לימין משפחותיהם של רעינו הנופלים ולימינן של המשפחות השכולות כולן. ההורים, האחים, הרעיות והילדים הללו, שביום אחד חשך עליהם עולמם, שילמו את המחיר הכבד ביותר למען חיינו כעם חופשי בארץ הזו, ועתה יש להם 365 ימי זיכרון וכאב בשנה. היום, כבכל הימים, נחבק אותם כמשפחה גדולה וחזקה - משפחת צבא ההגנה לישראל המבכה את בניה וחובקת אותם לנצח נצחים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן