עם ישראל במיטבו: 1.2 מיליון ש"ח לחולת סרטן נתרמו ביומיים

מיד לאחר הפסח תטוס רחלי גלוברמן לטיפול חדשני בגידול הסרטני שבראשה. אלפי התורמים שמימנו את הטיפול היקר, הם אלה שאיפשרו לה ולמשפחתה מעט תקווה. "אני לוחמת. אמשיך להילחם. תודה לכל מי שלקח חלק, תרם, שיתף וחיבק"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/04/17 10:47 יג בניסן התשעז

ערב פסח ועם ישראל שוב מוכיח מאיזה חומר הוא עשוי. פחות מיומיים לאחר שמשפחת גלוברמן יצאה במיזם חברתי לגיוס למעלה ממיליון ש"ח, לטובת מימון טיפול דחוף ומציל חיים עבור אם המשפחה-רחלי, נתרם הסכום במלואו בעזרתם של אלפי אנשים.

רחלי גלוברמן (26) נשואה לאלישע ואם לצוף בת השנה וחצי, לא חלמה להגיע למצב הרפואי בו היא נמצאת היום. עד לא מזמן היא היתה בריאה לחלוטין ואז באמצע שיעור אירובי הרגישה חולשה משמעותיתי בידיה וברגליה. בדיקה מהירה העלתה כי היא סובלת מגידול בראשה.

שבוע לאחר מכן עלתה רחלי על שולחן הניתוחים להליך דחוף ומורכב שלדברי הרופאים הסתיים בהצלחה. עם זאת, שבועיים לאחר מכן בדיקה נוספת גילה כי מדובר בגידול סרטני אלים מהדרגה הגבוהה ביותר. לאחר תקופה ארוכה של הקרנות וטיפולים כימותרפיים שלא כל כך עזרו, המשפחה והרופאים היו על סף ייאוש. ואז, נודע על טיפול חדשני בגרמניה, טיפול שעשוי להציל את חייה של רחלי. טיפול שעלותו נאמדת ב- 1,180,000 שקלים.

את אלישע הסכום הזה ממש לא הרתיע, לא הייתה כאן התלבטות, הוא אומר בראיון לידיעות אחרונות, "אם זו הדרך להציל את אשתי אז אני משיג את זה. לא ידעתי איך אבל היה לי ברור שאני מנסה הכל". תאריך הטיסה נקבע ל-18 באפריל, עוד לפני שגוייס אפילו שקל אחד. בהמלצת חברים הם פנו למימון המונים ברשת והחלו לעמול על מיזם מיוחד בשיתוף עם giveback מבית אתר 'הדסטארט'.

המיזם חולק לשני שלבים כשיעד הגיוס הראשוני עמד על 600 אלף ש"ח. ביום חמישי האחרון בשעות הצהריים יצא המבצע לדרך וכעבור שעות ספורות גוייס סכום היעד הראשוני במלואו. המלאכה לא הסתיימה כאן, התרומות המשיכו לזרום ופחות מומיים מרגע תחילת המיזם, נתרם הסכום במלואו, 1,180,000 שקלים שעשויים להציל את חייה של רחלי ולתת תקווה למשפחת גלוברמן כולה.

רחלי, שאבדה את אביה לפני כשנתיים, כתבה על כך כי "לאלוהים דרכים נסתרות ללמד אותנו על החיים. מצאתי את עצמי רק מתעצמת מזה. כל יום להודות על כל דבר חדש שלמדתי, שהייתי צריכה ללמד את עצמי. הניסיון הזה רק הוסיף לי הודיה. אז אני מודה בכל אפשרות: לבעלי הענק שרק בזכותו אני לוחמת, לצוף־אורי הפשושה שנותנת לי סיבה לקום בבוקר ולחייך, לאמא היקרה שניצבת לצידי ברגע שאני רק מצייצת. אני לוחמת. אמשיך להילחם. תודה לכל מי שלקח חלק, תרם, שיתף וחיבק. התרגשנו מאוד מההתגייסות ואיחולי ההחלמה. תודה רבה, וחג שמח לכולם".