על רקע מו"מ לממשלת אחדות: הבית היהודי מתחזקת

ע"פ מדגמים שהוצגו הערב בערוץ 2 ו-10, על רקע הכוונות של הרצוג להצטרף לממשלת האחדות של נתניהו, נראה כי הבית היהודי תתחזק ותקבל בין 2-4 מנדטים יותר מהיום

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/05/16 23:10 ח באייר התשעו

על רקע מו"מ לממשלת אחדות: הבית היהודי מתחזקת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם ממשלת האחדות תחזק את מפלגת הבית היהודי? על פי מדגמים שהוצגו הערב (ב') בערוץ 2 וערוץ 10, נראה כי התשובה היא - כן. ממשלת האחדות, לטענת בכירים במערכת הפוליטית, תגרום לכך שהממשלה הנוכחית תמשוך לכיוון שמאל, ובעצם תשנה את סדר העדיפות הפוליטי. הסממן הימני היחידי בממשלה, יהיה הבית היהודי, מה שיכול להסביר את מגמת ההתחזקות שלו במדגמים.

לאחר שנה מאז כינון הממשלה וברקע כל ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות פרסמו שני ערוצי הטלוויזיה הגדולים סקרי מנדטים. בנוסף, על פי דיווח של ערוץ 2, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בעת האחרונה בשעת לילה עם ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, והם ממשיכים לקיים משא ומתן בנוגע להצטרפות של המחנה הציוני לממשלת האחדות.

לפי הסקר בחדשות 2, הליכוד עדיין תישאר המפלגה הגדולה ביותר עם 27 מנדטים, אך 'יש עתיד' צפויה לעבור את 'המחנה הציוני' ולזכות ב-18 מנדטים, מנדט אחד יותר מהמחנה הציוני. הבית היהודי יהיו עם 10 מנדטים, 2 מנדטים יותר מההרכב הנוכחי.

לפי המדגם בחדשות 10 , 'הליכוד' יהיו עם 25 מנדטים, 'יש עתיד' עם 20, 'הרשימה המשותפת' תעקוף את המחנה הציוני עם 14 מנדטים, 'המחנה הציוני' עם 13, ו'הבית היהודי' יקבלו 12 מנדטים.

מגמת ההתחזקות של 'הבית היהודי' בעקבות המגעים להקמת ממשלת אחדות, יכולה להסביר מדוע כמעט כל חברי הסיעה מעדיפים לשתוק ולא מביעים אף מחאה כנגד ההצטרפות של המחנה הציוני לקואליציה. בכיר בבית היהודי אמר הערב (ב') לכיפה כי: "ייתכן וממשלת האחדות, רק תחזק את בנט, שיראה כי הוא הקול הימני הבולט בממשלה".