על רקע המתיחות בירושלים: ניר ברקת עלה להר הבית והתקבל בקריאות גנאי

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת עלה להר הבית יחד עם מפקד המשטרה וקיבל סקירה על המצב הביטחוני במקום. במהלך ביקורו צעקו פורעים לעברו קריאות גנאי. צפו

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 28/10/14 10:27 ד בחשון התשעה

על רקע המתיחות והאלימות בירושלים, עלה הבוקר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת להר הבית יחד עם מפקד המשטרה במקום וקיבל סקירה על המצב הביטחוני במקום. מלשכתו נמסר כי מטרת הביקור 'ללמוד את האתגרים שהמשטרה מתמודדת עמם במקום". במהלך ביקורו במקום צעקו פורעים ערביים לעברו קריאות גנאי.

צפו:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/1028201414226.mp4[/embed]

(באדיבות יהודה גליק)

יהודה גליק, מנהל ארגון הליבה לחופש יהודי בהר הבית מסר כי הוא "מברך את ראש העיר על ביקורו הראשון בהר הבית כראש עיר. ביקור שהיא אמירה שהר הבית הוא של עם ישראל. אנחנו מקוים שכעת הוא מבין מכלי ראשון את מצוקת העולים להר ויגלה יתר מעורבות בעשייה למען זכויות היהודים בהר ולמען מימוש הריבונות הישראלית באתר הלאומי הקדוש והחשוב ביותר לעם היהודי משאת נפשנו זה 3000 שנה". עוד אמר גליק כי על רקע הביקור, יתקיים מחר (ד') כנס של ארגוני המקדש במרכז מורשת בגין תחת הסיסמא "ישראל חוזרת להר"

כזכור, בשבועות האחרונים ישנה עלייה חדה בפעילויות הפח"ע במזרח ירושלים בכלל ובהר הבית בפרט. בשבוע שעבר נהרגו חיה זיסל ברון, פעוטה בת שלושה חודשים, וקארן ימימה מוסקרה בררה, תיירת מאקוודור בפיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת.

ביקורו של ברקת כאמור מגיע על רקע האלימות גם בהר הבית. כזכור, בערב חג הסוכות התפרעו עשרות צעירים ערביים בהר לאחר שהתארגנו במקום במהלך הלילה. בין היתר הם אספו בלוקים, זיקוקים, והכינו בקבוקי תבעה. בנוסף הם הקימו מחסומים על מנת למנוע את סגירת דלתות הכניסה לאל אקצה.

כוח בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי נכנס למתחם, הפתיע את הצעירים והצליח להדוף אותם אל תוך המסגד. לאחר מכן סגרו כוחות המשטרה את הדלתות, הסירו את המחסומים שהקימו הערבים וחסמו חלונות על מנת שהמתפרעים לא יוכלו לידות אבנים ובקבוקי תבערה אל המבקרים והשוטרים.

חברי כנסת ופעילי הר הבית טענו אז כי המשטרה היא האשמה בהתפרעויות מכיוון שאינה עושה די כדי לעצור את המתפרעים ולמנוע הישנות מקרים דומים. סגן השר אבי וורצמן קבע כי "במקום לעצור את המתפרעים והמאיימים המשטרה בוחרת להתקפל ולהעניש את היהודים שמנועים מלהיכנס להר הבית דווקא בימים המיוחדים כל כך של ציון העלייה לרגל לבית המקדש בסוכות. זה הזוי, זה לא תקין, וזה מאפיין את הרפיסות שאהרונוביץ הכניס למשטרה, שמתבטאת באזלת יד בלתי נסבלת. הגיע הזמן שהשר אהרונוביץ' ישים קץ לביזיון שמתרחש בהר הבית ובירושלים".

אתמול קיימה ועדת הפנים דיון מיוחד על המצב הביטחוני בירושלים בהשתתפות השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ.

אהרונוביץ אמר כי "מתחילת השנה ביקרו בהר הבית 200 אלף איש. 8,378 ישראלים ועוד 1,150 חיילים והשאר תיירים. זה הר הבית סגור? זה הר הבית פתוח. ההר פתוח וישנם ימים ואירועים שמחייבים את סגירת ההר. השיקול הוא בידי המשטרה על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה - יש להם את השיקול והגיבוי שלי ולכן צריך לראות אם יש סכנה לשלום הציבור בסמכות מפקד המחוז לסגור את ההר". עוד הוסיף ואמר "אני מציע לכולם לא להתעסק עם הר הבית. אני לא אשנה את הסטטוס קוו בהר הבית".

חברת הכנסת ויו"ר ועדת הפנים מירי רגב התפרצה במהלך דבריו וצעקה "אל תשנה, רק תקיים את הסטטוס קוו".