על עצורי השב"כ נאסר להדליק נרות חנוכה

בדיון על מצבם המשפטי של העצורים החשודים בהצה בכפר דומא התברר כי בתנאיהם הנוכחים לא כולם זכאים להדליק נרות חנוכה ונשתללת מהם האפשרות להניח תפילין ולקיים זכויות דתיות נוספות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 08/12/15 14:15 כו בכסלו התשעו

על עצורי השב"כ נאסר להדליק נרות חנוכה
יחצ, צילום: יחצ

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו ועו"ד חי הבר, המייצגים את החשודים בצתה בכפר דומא בה נספו בני משפחת דוואבשה, פנו למשטרה ולשב"כ בדרישה לאפשר לעצורים החשודים, להדליק נרות חנוכה כמצוות החג.

בדיון שהתקיים היום ותוכנו הגיע לידי 'כיפה' עולה כי נאסר על חלק מהעצורים הבגירים להשתתף אמש בהדלקת הנר השני וכי נשללת מהם האפשרות להדליק נרות חנוכה גם בהמשך החג. במהלך הדיון שנערך עוד בעניינם התברר כי חוקרי השב"כ לא אפשרו לעצורים להניח תפילין ולקיים את חובתם הדתית. עורכי הדין בנצי קבלר וחי הבר, המייצגים חלק מהעצורים מטעם ארגון חוננו, דרשו לאפשר להם זכויות דתיות אלמנטריות דוגמת תפילה, הנחת תפילין והדלקת נרות חנוכה. בשיחה עם 'כיפה' אמר העו"ד חי הבר: "מסרבים למסור מידע נוסף ועדיין איננו יודעים אם מתירים להם לקיים זכויות דתיות בסיסיות".

העצורים נמצאים במעצר זמן ממושך ונאסר עליהם לפגוש את עורכי דינם. לדברי עורכי הדין המייצגים את העצורים, הם מוחזקים בתנאים קשים ביותר ומחלקם אף נמנע טיפול רפואי אותו הם צריכים. בני משפחות של חלק מהעצורים אף נחקרו במטרה לשבור את רוחן ולגרום לחשודים להודות בהאשמות המיוחסות להם.