על השבת האחרונה באמבולנס בירושלים

רועי סילוק, חובש מד"א ובוגר ישיבת כפר הרא"ה, מספר על השבת האחרונה ועל המלחמה הקשה נגד הסערה החורפית

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 17/12/13 11:34 יד בטבת התשעד

על השבת האחרונה באמבולנס בירושלים
תיעוד מבצעי מדא, צילום: תיעוד מבצעי מדא

בשתי היממות האחרונות טיפלו צוותי מד"א בלמעלה מ-6,000 בני אדם - רק באזור ירושלים - שנפגעו בעקבות סופת השלג. כשרועי סילוק, חובש רפואת חירום, נהג אמבולנס ממרחב שרון ובוגר ישיבת כפר הרא"ה וישיבה גבוהה, עלה לתגבר את כוחות מד"א בירושלים, הוא לא דמיין לרגע כיצד ייראה סוף השבוע שלו. עבודה מסביב לשעון והגשת סיוע רפואי לעשרות רבות של נפגעי השלג.

את סוף השבוע שלו פתח סילוק ביום שישי בערב, אז הגיע ללטרון יחד עם משלחת של חובשים ונהגי אמבולנס. יחד עם הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ אותו פגשו בלטרון, עלתה המשלחת כולה יחד לירושלים ברכבים צבאיים. כאשר הגיע לירושלים, חבר רועי לאמבולנסים של מד"א, והחל להעניק סיוע בכל רחבי העיר ירושלים ובסביבתה לכל מי שהיה זקוק לכך.

"אני זוכר שכבר בהתחלה הגענו למשפחה שלא היה לה חשמל עוד מיום חמישי", מספר סילוק על הגעתו ליישוב גבעון, הסמוך לגבעת זאב. "הבאנו להם את כל האוכל שהיה לנו באמבולנס, ואפשרנו להם להתקשר מהניידים שלנו לבני המשפחה הדואגים להם", הוא מספר.

מאירוע לאירוע דהרו סילוק וחבריו לאמבולנס, כאשר לא פעם פגשו אנשי רופאה נוספים שהצטרפו למרדף הבלתי פוסק אחר הקריאות לעזרה. "בהמשך, כשהיינו בדרכנו לחולה עם כאבים בחזה, סימן לנו אזרח שעמד בצד הדרך לעצור לו", מספר סילוק, "כשעצרנו, הוא הזדהה כרופא מהדסה עין כרם וביקש לנסוע איתנו. העלינו אותו לאמבולנס ויחד איתו הגענו לחולה. טיפלנו בחולה יחד ופינינו אותו יחד לביה"ח הדסה עין כרם בירושלים. בדרכנו לבית החולים, עצרנו לאישה נוספת בדרך, שהזדהתה כרופאת ילדים בבית החולים - ולקחנו גם אותה. אני מאמין שבזכות הנסיעה הזו, ניצלו חיים של חולים רבים שהגיעו בהמשך לבית החולים והצליחו לקבל טיפול בזכות הרופאים שהבאנו לשם".

סילוק, ספר על רגע שיא מבחינתך שאתה זוכר מהסופה.

"בשבת בצהריים קיבלנו קריאה שבה דווח על אישה מבוגרת שנפלה בשעות הבוקר והיא סובלת מכאבים עזים בגב. כל הגישה לבית שלה הייתה חסומה בגלל שלג שנערם לגובה של כחצי מטר. נאלצנו לחנות במרחק מהבית, ולהגיע אליה ברגל, כשאנחנו מתבוססים בשלג.

”כשהגענו, גילית שהאישה, בת כ-80, אינה יכולה ללכת. העליתי אותה על גבי, ועשיתי לה 'שק-קמח' עד שהגענו לאמבולנס. כשהגענו, מיד הפעלתי את החימום כדי שתימנע מפגיעות קור שונות. הייתי איתה עד שהגענו לבית החולים הדסה עין כרם".