עלייה בקצב גידול האוכלוסייה ביהודה ושומרון

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי ביו"ש ובבקעת הירדן מתגוררים כיום 360,000 ישראלים וקצב גידול האוכלוסייה עלה לעומת השנה שעברה. עוד מתברר כי המתנחלים צעירים יותר ביחס לכלל האוכלוסייה בישראל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/02/13 16:50 ב באדר התשעג

עלייה בקצב גידול האוכלוסייה ביהודה ושומרון
מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

בשנת 2012 חלה עלייה של 0.5% בקצב גידול האוכלוסייה ביהודה ושומרון - כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהנתונים עולה כי ביו“ש ובבקעת הירדן מתגוררים כיום 360,000 ישראלים וקצב גידול האוכלוסייה עומד על 4.7%. מדובר בעלייה של 0.5% בהשוואה לקצב הגידול של השנה שעברה.

ממוצע גידול האוכלוסייה באזור מאז 2005, עם יישום תוכנית ההתנתקות, עומד נכון להיום על 5% בשנה. נתון זה הוא כמעט פי 3 מקצב גידול האוכלוסייה במדינת ישראל (1.9%) , כך שאזור יהודה ושומרון הוא בין האזורים עם קצב גידול האוכלוסייה הגדול ביותר. על גילאי התושבים ניתן ללמוד מנתוני וועדת הבחירות המרכזית לכנסת, מהם עולה כי האוכלוסייה ביהודה ושומרון היא צעירה יחסית לכלל הארץ.

נתון מעודד נוסף הוא אחוזי הגידול של הישובים: כמו בשנת 2011, גם השנה הישובים עם אחוזי הגידול הגבוהים ביותר הם הישובים הקהילתיים הקטנים כשחלקם נמצאים בעומק השטח, במרחק רב ממרכזי האוכלוסייה בירושלים או תל אביב. צמיחתם של ישובים פריפריאליים אלו מעידה על מטען אידיאולוגי משמעותי שמוסיף להניע את ההתיישבות.

היישובים עם אחוז הגדילה המשמעותי ביותר הם משכיות, אובנת, הר גילה וכרמי צור. במקביל, היישובים הגדולים ביותר מבחינת הגידול במספר הנפשות עם מודיעין עלית, ביתר עלית, גבעת זאב, אורנית, מעלה אדומים, תקוע ועלי.

אבי רואה , יו"ר מועצת יש"ע הנכנס, התייחס לנתונים ואמר כי ”ברוך השם אנו רואים גידול גם במספר התלמידים במוסדות החינוך ובעיקר בבתי הספר היסודיים. האזור שלנו הפך אטרקטיבי ביותר עבור זוגות צעירים והביקוש רב על ההיצע. אנו מצפים כי ממשלת ישראל החדשה תכיר בצורך לפתח את הישובים הוותיקים והצעירים ותפעל להגדלת מוסדות החינוך בכל רחבי יש"ע. כך נצליח לסייע לכלל תושבי מדינת ישראל בהגדלת היצע הדיור והורדת מחירי הדירות לזוגות הצעירים“.