עלייה במספר המבקרים בכותל המערבי

כ-10 מיליון מבקרים פקדו את הכותל במהלך השנה החולפת, לעומת כ-2 מיליון בלבד בשנת 2003. הסיבות: חגיגות בר מצווה ועלייה בתיירות

חדשות כיפה אורי פולק 13/07/11 08:48 יא בתמוז התשעא

עלייה במספר המבקרים בכותל המערבי
Golasso, צילום: Golasso

עלייה במספר המבקרים בכותל המערבי בירושלים: מנתוני משטרת ישראל עולה כי כ-10 מיליון מבקרים פקדו את העיר העתיקה והכותל במהלך השנה החולפת. מדובר בזינוק משמעותי מול התקופה המקבילה בשנת 2003, בה ביקרו באותם מקומות רק כ-2 מיליון איש.

רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', ציין כי ישנה עלייה נוספת של כ-40% בקרב מי שחוגג "בר-מצווה" בכותל המערבי. "יש יותר תיירות בישראל: 3.4 מיליון תיירים מגיעים לכאן בשנה ורובם מגיעים לכותל במיוחד כשמדובר בתיירות דתית שמגיעה לא פעם אחת אלא כמה פעמים", אמר הרב רבינוביץ' לעיתון "ישראל היום".

הוא ציין כי "גם הנוער מבקר יותר בכותל. למעשה הנוער כיום קצת יותר מנותק מנושאים דתיים והרבה פחות ילדים גדלים בבתים מסורתיים ואולי בשל כך הרבה הורים רוצים שהילד שלהם לפחות יידע על שרשרת הדורות של העם היהודי. הכותל הוא המקום הכי פחות מאיים. הוא לא מחזיר בתשובה ולא מדבר ולכן מגיעים יותר".

רב הכותל סיכם כי "הנתונים הם עדות מרשימה ומעוררת כבוד לזיקה העמוקה של עם ישראל אל שריד בית המקדש". לדעתו, "המקום שכונה בעבר 'כותל הדמעות' הוא היום מקום מלא שמחה. המוני העם המתרפקים על אבני הכותל הם ביטוי לזכר המקדש הרבה יותר מאשר לזכר החורבן. דווקא לנוכח המספרים המרשימים עלינו להקפיד לראות כל אחד מן המבקרים כאילו הוא אחד ויחיד. עלינו להמשיך לחפש את הדרכים להעניק לכל מבקר ומבקרת חוויה משמעותית ועמוקה בבואם לכותל".