עליזה לביא על הח"כ המטריד: קשר השתיקה נשבר

ח"כ עליזה לביא קוראת לנשים שנפגעו מינית להתלונן ואומרת כי במידה והטענות כלפי ח"כ מהבית היהודי יתבררו כנכונות, הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 01/12/16 13:15 א בכסלו התשעז

עליזה לביא על הח"כ המטריד: קשר השתיקה נשבר
דוברות עליזה לביא, צילום: דוברות עליזה לביא

"אם אכן הדברים נכונים, כמובן שאותו ח"כ לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו. הזמנים השתנו" אמרה ח"כ עליזה לביא ל'כיפה', לאור גל הפרסומים אודות ח"כ דתי, מהבית היהודי שהטריד מינית נשים.

"לצערי תופעת ההטרדות המיניות קיימת בכל מקום, וגם המגזר הדתי אינו חף ממנה. אנו נמצאים כמובן בשלב מוקדם מאוד בו העובדות עדיין אינן ברורות, אך יש לדעת שמה שמאפשר לנשים שנפגעו לצאת ולהתלונן זו ההכרה שיש מעטפת תומכת שתקשיב להן ותתייחס ברצינות מלאה לטענותיהן, ולכן אסור להשתיק ואסור לטייח" הדגישה ח"כ לביא.

"אנו חיים בעידן של תיקון יסודי ועמוק בו יותר ויותר סיפורים צפים ויוצאים אל האור. זה לא שבעבר הדברים הללו קרו פחות, אלא שבעבר פחות דיברו ושיתפו. קשר השתיקה נשבר. היום יש היכן להתלונן, גם במסגרת של תלונה פורמאלית, וגם במסגרות הלא פורמאליות כמו פורום תקנה. אני מחזקת וקוראת לכל אחת ואחת שנפגעה שנפגעה בידי אדם, יהיה תפקידו אשר יהיה, לדבר על הדברים באחת המסגרות המאפשרות זאת".

הבוקר התפרסם כי ח"כ המכהן בכנסת הנוכחית בסיעת "הבית היהודי" פגע מינית בנשים. הרשתות החברתיות סערו הבוקר בקריאה לנשים שהוטרדו מינית לצאת ולהתלונן נגדו, על מנת למנוע פגיעות עתידיות. עד כה לא הגישה אף אישה תלונה במשטרה בנושא אך ככל הנראה קיימות נפגעות ששתיקתן נובעת מחשש לשלם את מחירי החשיפה הכרוכה בהגשת תלונה.

כפי שפורסם ב'כיפה', חגית גיבור-מוריה, אשת חינוך שהתמודדה בפריימריז של 'הבית היהודי' בבחירות האחרונות, כתבה בפוסט שפרסמה בפייסבוק כי "הסיפורים נערמים והשתיקה רועמת לי מאוד. יש ח"כ מכהן שתקף ותוקף נשים. כבר שנים. אני יודעת על מקרה ישן ולאחרונה הגיעו אליי סיפורים נוספים. מזעזעים. הבעיה: המחיר שישלמו אותן נשים גדול מדי והן אינן מוכנות לדבר בכלל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן