עליזה לביא לרבנים הראשיים: הבהירו עמדתכם ביחס לטבילת גרות

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה עליזה לביא קוראת במכתב לרבנים הראשיים, לחשוף את עמדתם בנושא טבילת גרות בפני נשים בלבד. "הבהירו עמדת הרבנות הראשית בנוגע לנושא רגיש זה שהשלכותיו קשות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/12/14 10:36 טו בכסלו התשעה

עליזה לביא לרבנים הראשיים: הבהירו עמדתכם ביחס לטבילת גרות
דוברות עליזה לביא, צילום: דוברות עליזה לביא

הקריאה בכנסת לרבנים לאשר טבילת גרות בנוכחות נשים בלבד ולא דיינים עולה מדרגה. הבוקר (א') שלחה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עליזה לביא, מכתב לשני הרבנים הראשיים - הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, בבקשה לבחון את התופעה הבעייתי ולמצוא לה פתרון.

כזכור, בשבועות האחרונים מתחוללת סערה סביב טבילת גרות בפני הדיינים, וזאת לאחר פרסום סיפור של גיורת אשר הדיינים נכנסו לחדר בו היא טבלה בעודה ללא בגדים. בשבוע שעבר קראו ח"כ דב ליפמן והרב אמנון בזק, לאשר טבילת נשים בפני נשים בלבד, כשליחות בית הדין, והיום מצטרפת ח"כ עליזה לביא לקריאה, כשהשלושה מבהירים כי רבנים גדולים בעבר קבעו כי הדבר אפשרי.

לידיעות נוספות בנושא:

- ח"כ ליפמן: לאפשר למתגיירות לטבול בנוכחות הבלנית בלבד

- הרב אמנון בזק: לשקול הצבת נשים כמשגיחות בעת טבילת גיורת

- טבילה לגרות או הטרדה מינית בחסות החוק?

במכתב ששלחה הבוקר (א') עליזה לביא היא טוענת כי הנושא לא מוסיף לכבוד התורה. לדבריה, "קיימות דעות שונות במסגרת ההלכה בעניין טבילת הגרות. חלק מהדעות מאפשרות לדיינים שלא להיות בחדר הטבילה - במקווה עצמו - בזמן טבילת הגיורת. ויש מקומות בישראל שאמצו זאת הלכה למעשה. אודה לכבודו, אם יבהיר את עמדת הרבנות הראשית בנושא רגיש וטעון זה שהשלכותיו קשות מאד. גם בהצבת מחסום בפני אלו החוששות להתחיל את תהליך הגיור, וגם בפני מתגיירות רבות הנאלצות שלא לסיים את תהליך הגיור".