עליזה לביא לבן דהן: יש לוודא יישום נהלי המקוואות החדשים בשטח

חברת הכנסת עליזה לביא שלחה לסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן בבקשה לוודא את יישום נהלי המקוואות החדשים, אשר מורים כי אסור לבלניות לתשאל את הטובלות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/04/14 10:43 י בניסן התשעד

עליזה לביא לבן דהן: יש לוודא יישום נהלי המקוואות החדשים בשטח
דוברות עליזה לביא, צילום: דוברות עליזה לביא

חברת הכנסת עליזה לביא שלחה הבוקר (ה') מכתב לסגן השר לשירותי דת הרב אלין בן דהן, בו ברכה על ההנחיות החדשות לבלניות להימנע מתחקור הטובלות מתוך שמירה על צנעת הפרט, וביקשה כי יוודא כי הנהלים מיושמים בשטח.

"חשוב מאוד שחוזר המנכ"ל יועבר לכל העוסקים במלאכה בשטח. לכן הייתי מבקשת לדעת כיצד בכוונתך לדאוג שאכן המידע יגיע לכולם וייושם, ולמי ניתן לפנות במשרדך אם יעלו בעיות ביישומו", כתבה לביא והוסיפה "אבקש לדעת האם בכוונת המשרד לקיים ימי השתלמויות לבלניות להטמעת ההוראות החדשות העולות מהחוזר".

חברת הכנסת אמרה בנוסף למכתב כי "לאורך השנים התפתחה נורמה במקוואות מסוימים, לפיה הנשים הטובלות נאלצות להשיב לשאלות ולעבור בדיקות כתנאי לטבילתן, באופן הפוגע בצנעת הפרט. חקירות אלו - כאשר הן נעשות ללא הסכמה מפורשת ומודעת של האישה הטובלת ובאי רצונה לשתף פעולה - הן משפילות ופוגעות".

"נשים רבות נתקלות בדרישות שכאלו שהן עטופות במגבת בלבד ונחקרות עד לפרטיהן האינטימיים ביותר ע"י הבלנית שחודרת לפרטיותן", הוסיפה לביא. "אסור שבדיקות אלו תהינה תנאי לטבילה. יש לכבד את הטובלות. אלו המבקשות בדיקה קפדנית תקבלנה ואלו המבקשות פרטיות תקבלנה גם".

"לאורך הדורות ידעו נשים לשמור על חיי הטהרה גם שמקוואות לא היו. בים, במקווה מים ובנחלים. נשים עזרו אחת לשניה ולא הקשו".

"ראוי לציין, כי מועצת הרבנות הראשית הכירה בעבר בחשיבות השמירה על צנעת הפרט של הנשים הטובלות וקבעה כי "אין להתנות או לשאול את הנשים המגיעות לטבול במקווה בדבר מעמדן האישי" למרות זאת הנשים הטובלות עדין נשאלות שאלות נוספות, הנוגעות לצנעת חייהן האישיים, לרבות מועדי הווסת, אופן הטבילה, והניקיונות והבדיקות שערכו בגופן״, סיכמה חברת הכנסת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן