עליזה לביא: הבית היהודי מנסים לשמר את השליטה החרדית ברבנות הראשית

ח"כ עליזה לביא תוקפת את הבית היהודי בנושא הגיור וטוענת כי "דווקא המפלגה שהתחייבה לפני הבחירות לטלטל את מערכת הגיור עושה הכל על מנת לטרפד את החוק"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/04/14 13:01 א בניסן התשעד

עליזה לביא: הבית היהודי מנסים לשמר את השליטה החרדית ברבנות הראשית
דוברות עליזה לביא, צילום: דוברות עליזה לביא

חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) תוקפת בחריפות היום (ג') את הבית היהודי בנושא חוק הגיור. "דווקא מפלגת הבית היהודי, שהתחייבה לפני הבחירות לטלטל את מערך הגיור ולהחזיר את היהדות לישראלים, היא זו שעושה הכל על מנת לטרפד את החוק", היא מאשימה.

"התנהלות הבית היהודי כבר מנעה בחירת רבנים ראשיים ציוניים, וכעת הם מנסים לשמר את השליטה החרדית ברבנות הראשית, ולמנוע מרבנים ציונים ומתונים לקחת חלק במערך הגיור".

כזכור, בסוף מושב החורף של הכנסת בלמו חברי הכנסת של 'הבית היהודי' את חוק הגיור של אלעזר שטרן אשר מבקש להתיר לרבני ערים לגייר. לטענת חברי 'הבית היהודי' מדובר בחוק אשר המטרה הגלויה היא להוציא את מערך הגיור מידי הרבנות הראשית והמטרה הסמויה היא לאפשר גיורים רפורמים וקונסרבטיבים.

"לאחר שהגיור הופקר במשך שנים רבות, הרכבה של הקואליציה הנוכחית יצרה הזדמנות נדירה להתמודד עם הבעיה שמחריפה וספק רב אם תיהיה הזדמנות כזו בעתיד. חוק הגיור שיעלה להצבעה במליאת הכנסת במושב הבא ומבקש לאפשר גם לרבני ערים לגייר, אמור להקל ולו במעט על המבקשים להתגייר", מסבירה חברת הכנסת.

לדבריה "בישראל חיים מאות אלפים שעלו כחוק, אך אינם יהודים כהלכה, הם משרתים בצבא, עובדים ומשלמים מיסים, ורוצים להרגיש חלק בלתי נפרד מהחברה בישראל. הם רוצים להיות יהודים, גם אם הם לא מתכוונים לשמור על כל תרי״ג המצוות".

"מאוד מוזר לקרוא בבוקר את הגידופים חריפים וההשמצות הפרועות בעיתונות החרדית כלפי אנשי הבית היהודי, ואז לראות אותם באותו יום בדיוני הוועדה משלבים ידיים עם חברי הכנסת החרדים ופועלים יחד על מנת להפיל את חוק הגיור", היא מוסיפה.

לטענת חברת הכנסת רוב המתגיירים הינם היום דווקא נשים. "סוגיית הגיור הפכה מזמן למצוקת הגרות. רוב אלו שעוד מגיעות להתגייר על אף הקשיים אלו נשים".

"כיום 78% מהמתגיירים הן נשים, וזה לא במקרה", מבהירה לביא. "הגברים מזמן ויתרו, כך שהסוגיה הפכה לבעיה מגדרית, כשגברים מחליטים על גורלן של נשים. סוגיית הגיור איננה בעיה של המתגיירים אלא בעיה חברתית, הן בשל מספרם הגדול של אלה שנרתעים מההליך הארוך והמשפיל ובשל כך נמנעים מלהתחיל בו, או נשברים במהלכו, והן בשל הערכים הסמויים שהסוגיה הזו נושאת בחובה, ערכים של אטימות ושל הימנעות מראייה מערכתית לטווח ארוך.