עליזה לביא בהפגנה על הגט מצפת: "רעיון מטורף"

עשרות מפגינים מחוץ לבית המשפט העליון שדן היום בפרשת הגט מצפת בעקבות עתירה שהגישה העגונה וקראו: "לא מחזירים אשה לכלוב". ארגוני הנשים דורשים כי בג"ץ ימנע את מעורבותו של הרב יוסף בתיק

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 11/01/17 11:14 יג בטבת התשעז

עליזה לביא בהפגנה על הגט מצפת: "רעיון מטורף"
יד לאשה, צילום: יד לאשה

ברגעים אלו מתקיימת הפגנה של ארגוני הנשים בהשתתפות חברות כנסת מחוץ לבית המשפט העליון בירושלים, המפגינים דורשים מבג"ץ למנוע את ביטול הגט שניתן לפני כשלוש שנים בבית הדין הרבני בצפת.

בית המשפט דן כעת בעתירה שהגישה העגונה מצפת יחד עם ארגון "מבוי סתום" ובאמצעות עו"ד בתיה כהנא-דרור כנגד הרב יוסף ובית הדין הרבני הגדול. עו"ד כהנא-דרור, מנכ"לית ארגון "מבוי סתום" ומי שמייצגת את העגונה דורשת כי הרב יוסף יפסול את עצמו מלדון בתיק.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=w3ktlXRHq5I[/embed]

חברי הכנסת מסיעת "יש עתיד", עליזה לביא ואלעזר שטרן הגיעו גם הם להפגנה. ח"כ לביא אמרה אמש כי תגיע לתמוך בארגוני הנשים ובמסורבת הגט. "הגיעה העת להוריד מסדר היום את הרעיון המטורף לכלוא מחדש אישה חופשיה, שכבר ראתה לרגע אחד את האור וכעת יש מי שמבקש להשיבה לדרך הייסורים. טוב עשה היועמ"ש שהבהיר כי לעותר אין כל סמכות לפתוח את התיק".

ח"כ לביא הוסיפה כי "הקריאה לבטל גט לא רק שנוגדת את ההלכה והיהדות, היא גם פוגעת קשות במעמדה ובדמותה. דיינים מצוינים וראויים יחששו בעתיד מקבלת החלטות אמיצות, יהודים רבים יחששו מלהתחתן ברבנות ולבוא במגע עם מוסדותיה ושירותיה. מחר נתייצב מאחורי האישה מצפת במאבקה הצודק, שהוא גם במאבק על פניה ודמותה של היהדות והחברה בה אנו חיים".

(צילום: באדיבות המצלם)

"אומץ ליבם של הדיינים קיבל מכה אנושה"

"מעמדם של בתי הדין בישראל נפגע, אומץ ליבם של הדיינים קיבל מכה אנושה ומוטת כנפיהם קוצצה" אמרה פנינה עומר, מנכ"לית ארגון "יד לאישה", המסייע למסורבות גט, שנאמה בהפגנה. "מסורת היא בישראל לפעול לשחרור נשים עונות, אנחנו קוראות לדיינים לחזק זה את זה לפסוק באומץ לחדש ולהקל כפי שנהגו בישראל לאורך הדורות, וברוח זו של פוסקי ישראל להביא גאולה לעולם".

"העצרת הזו לפני כל דבר אחר, היא עצרת תמיכה. תמיכה באישה שחירותה מוטלת על הכף, אישה שבית דין בישראל פסק לה באומץ הלכתי חירות וכעת מאיים עולמה להתהפך עליה".

עומר הוסיפה כי "תדע כל אישה יהודיה כי בעת צרתה, לא נעמוד מנגד. אישה זו איננה יחידה ואיננה מיוחדת, אחיות לה מאות ואלפי נשים מסורבות גט ועגונות. הכאב שלה הוא כאבן של מאות נשים עגונות שכבר ראו אור בקצה המנהרה וכעת מאיים עליהן החושך".

(צילום: יד לאישה) פנינה עומר מנכ"לית "יד לאישה" נואמת בהפגנה.

הארגונים המשתתפים בהפגנה, שאורגנה על ידי "מבוי סתום" הם: אמונה, קולך, עיתים, התנועה המסורתית, נאמני תו"ע, מרכז צדק לנשים, מרכז רקמן, בית מדרש לרבנים שכטר, עיקר, יד לאישה ועוד.



👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן