עליזה לביא:"העם אמר את דברו"

חברת הכנסת עליזה לביא בראיון ל'כיפה' בו היא מנסה להסביר כיצד יש עתיד מצאה את עצמה ככל הנראה באופוזיציה ועל החשש של ביטול כל הישיגי יש עתיד בקדנציה האחרונה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/03/15 18:47 כח באדר התשעה

עליזה לביא:"העם אמר את דברו"
רונן פדידה, צילום: רונן פדידה

"הוכחנו שאנחנו לא מפלגת אווירה כפי שהיו כאלה שטרחו להציג אותנו, באנו לפה להרבה זמן ולהישאר כדי להוביל את מה שהתחלנו" אומרת ל'כיפה' חברת הכנסת עליזה לביא ממפלגת 'יש עתיד' ומוסיפה כי היא מעריכה שיש עתיד יהיו באופוזיציה, "העם אמר את דברו וזו ההחלטה הדמוקרטית ואנו נמשיך לפעול בהתאם לכך מהמקום שבו נהיה".

לביא מתייחסת לחששות שלה באופן אישי, "בסיטואציה שנוצרה של מממשלת ימין חרדים, אני מזהה רגרסיה בהרבה מהסוגיות של דת ומדינה ונשים בהן עסקתי בקדנציה האחרונה. ישבתי עם ח"כ פרוש בערוץ הראשון וראיתי את דבריו של גפני ב-YNET וראיתי שהם קוראים לכל ההישגים שלנו נזקים ואני מקווה מאד שלא נלך אחורה".

היא הוסיפה שהיא מקווה שראש הממשלה, בנימין נתניהו מבין את ההשלכות של ההישגים להם הוא היה שותף ושימשיך דאוג לכך שהדברים יפעלו לטובת מדינת ישראל.

לשאלה האם אולי העם הראה בבחירה שלו שהוא אינו מעוניין בהישגים של יש עתיד השיבה ח"כ לביא כי התוצאה אכן מלמדת שכך הם פני הדברים. לטענתה המהפך קרה בישורת האחרונה של הבחירות " הכל קרה בארבעת הימים האחרונים, מסע הפחדה מאד גדול שעשה את פעולתו. שמעתי על אנשים שמעולם לא הצביעו ליכוד ובפעם הראשונה בגיל 70-80 הצביעו לראשונה לליכוד. הייתה פה התרכזות והתכנסות ולהערכתי זה קרה בארבעה ימים", אומרת לביא.

לטענתה ביש עתיד התנהלו במערכת הבחירות בצורה נקיה לחלוטין, "אנחנו מעולם לא דיברנו סרה באף אחד, בכל הפאנלים שהייתי, והייתי בעשרות, שמעתי מפלגות שלא ידעו לומר מה הם כן אלא מה רק הם לא כמונו והשיח הזה השפיע", מאשימה לביא.

האם אולי יש עתיד נטתה שמאלה מידי ואיבדה את מקומה כמפלגת מרכז? "אנחנו ניקח את הזמן כדי להתמקם בחדש", אומרת לביא ומציינת, כי היא לא צופה בריאות ונחת לממשלה שתקום. "הדרך לא תהיה פשוטה גם מבפנים וגם בהיבטים העולמיים. חוסר באופק מדיני זה מצב שלא יכול להמשיך לנצח ויש גורמים חזקים יותר מבחוץ שיפעלו. אם המציאות תלך לפי סדר היום שמופעל על ידי הבחירה אני אכבד את זה וכולנו מחויבים לכך אך לא אם נלך אחורה".

"קיבלנו 22 מנדטים זו אמירה שזו מפלגת מרכז שכן תבוא ותתקן", טוענת לביא ומוסיפה "אני כבר רואה פה את המסחטה שעובדת סביב בניית הממשלה, ואני כבר רואה את הבחירות הבאות".

מפלגת יש עתיד פנתה לציונות הדתית וניסתה לשכנע את הציבור להצביע לה, האם הקמפיין של יש עתיד נכשל? "אני חושבת שהבאנו קולות רבים מהציונות הדתית, אני מקבל פניות רבות מהציונות הדתית של אנשים שטוענים שכבר אין מי שמייצג אותם בנושאי דת ומדינה", טוענת לביא, "היום אין כבר בכנסת כמעט אנשים שנושאי דת ומדינה מעסיקים אותם. אורי אורבך לצערנו כבר לא איתנו וכל השאר לא מתעניינים בזה. אני לא רואה את המקבילים של אורי בבית היהודי".

הוא מספרת כי קיוותה מאד שאלעזר שטרן ייכנס בקולות החיילים, "זה לא פשוט, באנו כחבורה מלוכדת ומגובשת וזה קשה שחלק מהחברים לא ימשיכו אתנו. אני מקווה מאד שימצא להם מקום במוסדות הקמים של המפלגה", אומרת לביא.