עליזה בלוך מגיבה: הבית היהודי בגדו בי

בלוך, שהייתה מועמדת "הבית היהודי" לראשות בית שמש, מאשימה את המפלגה בכך שפעלה לאיחוד עם המועמד אלי כהן: "הם פעלו מאחורי גבי, אחליט על צעדיי בימים הקרובים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/08/13 16:37 ב באלול התשעג

עליזה בלוך מגיבה: הבית היהודי בגדו בי
ברנקו וייס, צילום: ברנקו וייס

עליזה בלוך, שהייתה מועמדת ”הבית היהודי“ בבחירות לראשות העיר בית שמש, מגיבה להחלטת המפלגה על חבירה לרשימה משותפת עם המועמד העצמאי אלי כהן, עליה דיווחנו לראשונה בכיפה.

בלוך כתבה היום (ה‘) בעמוד הפייסבוק שלה כי "כשהחלטתי לפני כחודשיים להיעתר לפניות הרבות אליי להתמודד על ראשות העיר בית שמש, לא עשיתי זאת כי חיפשתי תפקיד או תואר של כבוד. עשיתי זאת למען מטרה - שאני מאמינה בה גם היום - שכדי להציל את בית שמש, מוכרחים ליצור שינוי. ברור היה שיש לנו הזדמנות אחת בלבד לכך, ושאסור לפספס אותה. זו גם הסיבה שהסכמתי לכך שבראשית אוגוסט ייערך סקר בין המתמודדים הציוניים על ראשות העיר“.

לדברי בלוך ”היה ברור שהזוכה בסקר זה יהיה המתמודד היחיד מול ראש העיר המכהן. התחייבתי לעמוד בתוצאות הסקר, לא לחפש תפקיד ולא להסכים לשום קומבינה. התחייבתי לשותפות נאמנה עם מפלגות הליכוד, יש עתיד, בית שמש שלנו, שחר, משפחה אחת ותגר. אין לי כל כוונה להפר שותפות זו“.

היום, היא טוענת כי תוך כדי עריכת הסקר החליטה מפלגת הבית היהודי לחבור לאלי כהן, והציעה לה לכהן כסגנו. ”סירבתי“, היא אומרת, ”כי לדעתי גם בפוליטיקה יש גבולות ואסור לזגזג. האמון שהתושבים נתנו בי, והדברים שלהם התחייבתי, חשובים יותר מכל תפקיד שיציעו לי. בעקבות כך ביצעו הבית היהודי ואלי כהן את המהלך מאחורי גבי“.

”הודעה שכזו בוודאי משפיעה על תוצאות הסקר, ולפיכך הסקר ותוצאותיו אינם רלוונטיים עוד“, סיכמה בלוך, ”צר לי על ההתנהלות שנעשתה מאחורי גבי, אך אני נשארת נאמנה לתושבי בית שמש ולדרך שאני כה מאמינה בה. כאן גם ההזדמנות להודות לאלפי האנשים שתומכים בי, וכבר שבועות רבים עושים לילות כימים כדי להביא את השינוי המיוחל לתושבי בית שמש. בכוונתי להמשיך ולהילחם כדי ששינוי זה יקרה למען עתידה של בית שמש. על המשך צעדיי בעניין זה אחליט בימים הקרובים“.

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "זהו יום של בשורה - לראשונה בתולדות הבית היהודי יש מועמד חילוני לראשות עיר בישראל. אנו סבורים כי האינטרס הלאומי גובר על אינטרסים אישיים, במיוחד לאור הקרב שניצת בין שני המחנות הציוניים בבית שמש, והיה מבטיח את בחירתם החוזרת של החרדים. לשם השגת ניצחון המחנה הציוני, הוצע לעליזה בלוך עשרות פעמים בימים האחרונים להיות במקום השני והמכובד אך היא הסכימה להתמודד אך ורק מהמקום הראשון, ויכולה עדיין לשנות את דעתה. כעת שותפות הבית היהודי, יש עתיד, הליכוד והעבודה למסע כדי להביא לניצחון של אלי כהן כמועמד המחנה הציוני ובעזרת השם ננצח“.