עכשיו זה רשמי: אייזנקוט הוא הרמטכ"ל ה-21

הרמטכ"ל ה-21 גדי אייזנקוט מונה בטקס רשמי לתפקידו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/02/15 10:14 כז בשבט התשעה

עכשיו זה רשמי: אייזנקוט הוא הרמטכ"ל ה-21
פלאש 90, צילום: פלאש 90

עכשיו זה רשמי. רב אלוף גדי אייזנקוט הוא הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל. הרמטכ"ל היוצא רב-אלוף בני גנץ, העביר היום (ב') את הפיקוד לאלוף גדי אייזנקוט שהועלה לדרגת רב-אלוף ויהיה הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל.

אייזנקוט בן ה-54 נשוי ואב לחמישה, החל את הקריירה הצבאית המרשימה בחטיבת גולני והיה מפלק פלוגה א' בגדוד 51 במהלך מלחמת לבנון.

לאחר מכן פיקד על פלוגת הנ"ט של גולני ובתפקידים נוספים כמפקד גדוד 14 וכסגן פקד חטיבת גולני. בשנת 1991 מונה לקצין המבצעים של פיקוד צפון וב-92' מונה כאלוף משנה למפקד חטיבת כרמלי ולאחר מכן גם כמפקד חטיבת אפרים. בשנת 97' מונה למפקד חטיבת גולני ונחשב לאחד ממפקדיה הבולטים כשהוביל שינויים בנורמות ההתנהגות של הפלוגות הוותיקות.

בשנת 99' הועלה לדרגת תת אלוף והיה המזכיר הצבאי של ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק ובהמשך היה גם מזכירו הצבאי של אריאל שרון.

בשנת 2001 התמנה אייזנקוט למפקד אוגדת המילואים המשוריינת - עוצבת נתיב האש ובשנת 2003 מונה למפקד אוגדת איו"ש שנאבקה רבות באינתיפאדה השנייה.

בשנת 2005 הועלה לדרגת אלוף והיה ראש אגף המבצעים במטכ"ל. במלחמת לבנון השנייה היה אייזנקוט כראש אגף המבצעים היה מהיחידים שחלקו על האסטרטגיה של הרמטכ"ל דאז דני חלוץ וטען שיש צורך בפעולה משמעותית יותר שתביא לסיום המלחמה.

בספטמבר 2006 הוא מונה לאלוף פיקוד הצפון והיה בתפקיד זה 5 שנים עד להחלפתו ומעברו לעבודת מטה שבעקבותיה הוחלט על הקמת מפקדת העומק. בינואר 2013 מונה לסגן הרמטכ"ל עד למינויו לרמטכ"ל ה-21 של צה"ל.

אייזנקוט הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה‏. כמו כן, סיים לימודי צבא וביטחון במכללה של צבא ארצות הברית (United States Army War College) בקרלייל (אנ') שבפנסילבניה.

לאחר טקס הענקת הדרגה בלשכת ראש הממשלה יבואו גנץ ואייזנקוט אל רחבת הכותל המערבי, ואחר כך תתקיים קבלת פנים בבית הנשיא בירושלים.

טקס כניסת הרמטכ"ל אייזנקוט יתקיים ברחבת הקריה בתל אביב, בשעה 18:00 בערב יתכנס פורום המטכ"ל בפעם הראשונה בראשות הרמטכ"ל החדש.