עכשיו זה סופי: ענף תודעה יהודית יצא מאחריות הרבנות הצבאית

הרמטכ"ל איזנקוט החליט הערב (ב') כי ענף תודעה יהודית יועבר מהרבנות הצבאית לאחריות אגף כוח אדם.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 11/01/16 19:27 א בשבט התשעו

עכשיו זה סופי: ענף תודעה יהודית יצא מאחריות הרבנות הצבאית
Basal Awidat, פלאש 90, צילום: Basal Awidat, פלאש 90

הפולמוס המתמשך סביב אחריות ענף תודעה יהודית מגיע הערב לסיומו - על פי החלטת הרמטכ"ל ענף תודעה יהודית יועבר מהרבנות הצבאית לידי אחריותו הישירה של ראש אגף כוח אדם במטכ"ל, האלוף חגי טופולנסקי. כל תקציב הענף ינוהל מעתה תחת אגף כוח אדם.

את ההחלטה קיבל היום (ב') הרמטכ"ל איזנקוט בשיתוף עם שר הביטחון משה יעלון, מהלך שעלול לגרור לביקורת קשה מצד רבני הציונות הדתי והמגזר הדתי כולו.

בשבוע שעבר פנו עשרות ראשי ישיבות הסדר מכל רחבי הארץ במכתב חריף לראש הממשלה נתניהו, לשר הביטחון יעלון ולרמטכ"ל אייזנקוטבעקבות ההחלטה המסתמנת לסגירת ענף התודעה היהודית ברבנות הצבאית.

במכתב שעליו חתתמו עשרות רבני הישיבות בהם יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ואור עציון הרב חיים דרוקמן והרב אביחי רונצקי נכתב כי "אנו קוראים לכם, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל שלא להוציא את תחום התודעה היהודית מהרבנות הצבאית, אלא לחזקו ולהרחיב את פעילותו בצבא ההגנה לישראל".

בצה"ל נערכים לקראת סגירת תחום התודעה היהודית ברבנות הצבאית, כפי שכבר דווח לפני מספר חודשים. בשבועות האחרונים מתקיימים בצבא דיונים בנוגע לפעילות הענף, העוסק בהעברת תכנים בעלי זיקה יהודית לחיילי צה"ל שפעל בצבא מאז שנת 2001 ברבנות הצבאית. בעתיד הקרוב הוא צפוי לפעול במסגרת שונה לחלוטין.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן