עיתונאית בתאגיד הציבורי לא מבינה מדוע מבוקש נקרא מחבל

סמאח ותד תחקירנית 'כאן', שיתפה ציוץ המהלל מחבל שחוסל ע"י צה"ל. ותד: "ריטוויט בטוויטר הוא לא בהכרח הסכמה עם התוכן של הציוץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/03/17 18:02 טו באדר התשעז

תאגיד שידור הציבור הפלסטיני? עיתונאית 'כאן' צייצה בחשבון הטוויטר שלה ציוץ המשבח מחבל שחוסל ע"י צה"ל, בסיפור שפורסם בערוץ 20.

סמאח ותד (23), המתגוררת בג'ת שבמשולש, משמשת כתחקירנית בחטיבה הערבית בתאגיד השידור הציבורי. בחשבון הטוויטר שלה ציוץ של עמוד בשם "palestine info center", שבו הופיע ציור של המחבל אל ערג', תחת הכיתוב "האינטלקטואל הוא הראשון להילחם ולעולם לא מוותר".

אל ערג', היה מבוקש שנחשד בתכנון שורת פיגועים נגד ישראלים. הוא חוסל בשבוע שעבר ע"י כוח ימ"מ בזמן שפתח באש על הלוחמים שבאו לעוצרו. בערוץ 20 שפירסם את הציוץ, פנו לותד בבקשת תגובה והיא מצדה תהתה, "מה אתם אומרים 'מחבל', בעוד שאפילו בחדשות אמרו 'מבוקש', לא 'מחבל'?".

ותד זומנה ע"י מנהליה בתאגיד הציבורי לבירור, לאחר שהם מסרו שהם רואים זאת בחומרה. העיתונאית צייצה בהמשך בטוויטר ציוץ נוסף בו שאלה, "איך יכולים אנשי תקשורת להתעלם מהעובדה ש 'ריטוויט' בטוויטר הוא לא בהכרח הסכמה עם התוכן של הציוץ. תהיו בריאים".

יש לציין שותד הספיקה בעבר להפיק שני סרטים שעסקו בשאלת זהותם של הפלסטינית של ערבים ישראלים. בנוסף לכך היא שאלה באחד מסרטוני 'כאן', "למה להתייחס לכולנו כמחבלים בפונטציה?", תוך שהיא מתייחסת לגל ההצתות שהתרחש לפני מספר חודשים.

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן