עיתון "הארץ" יתנצל בפני דני דיין

מועצת העיתונות הכריחה את עיתון "הארץ" להתנצל בפני יו"ר מועצת יש"ע, זאת בשל ציטוטים שגויים שפורסמו משמו והתבססו על הדלפה ממסמכי "ויקיליקס"

חדשות כיפה אורי פולק 18/09/11 18:55 יט באלול התשעא

עיתון "הארץ" יתנצל בפני דני דיין

בית הדין של מועצת העיתונות חייב היום (א') את עיתון "הארץ" להתנצל בפני יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, זאת בשל פרסום כתבת שער שכללה ציטוטים משמו של דיין, כפי שהודלפו ממסמכי "ויקיליקס".

כזכור, בחודש אפריל האחרון פרסם העיתון כתבת שער ובה דברים שאמר יו"ר מועצת יש"ע לדיפלומטים אמריקאים בישראל בפגישותיו עמם. בעקבות פרסום הכתבה, פנה דיין לבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות, בטענה כי לציטוטים המופיעים בכתבה, נוספה פרשנות שקרית ומטעה, בניסיון להשחיר את תדמיתו הציבורית.

בהחלטה שהתקבלה השבוע קובע בית הדין כי "עיתון הארץ הפר את סעיף 8 לתקנון האתיקה של מועצת העיתונות בכך שלא נתבקשה, וממילא לא הובאה, תגובתו של מר דיין לפרסומים". כמו כן קבע בית הדין שעיתון "הארץ" הפר את אחד מסעיפי האתיקה בכך שמאחת מכותרות המשנה השתמע שמר דיין הבטיח לנציגי הממשל האמריקאי שמתנחלים יתפנו בתמורה לפיצוי, "זאת על אף שהטענה בדבר הבטחה כאמור אינה מעוגנת במסמכי 'וויקיליקס'".

עם זאת, בית הדין קבע כי דרישתו של דיין לפיה יקבע כי "הארץ" לא דיבר אמת בפרסום - לא תתקבל, זאת מפני שאין לו כלים לפסוק בסוגיה זו. "אף אם נניח שאין מדובר באמת, כפי שטוען המתלונן, לא השתכנענו שהפרסום נעשה ברשלנות, ובוודאי שלא היה בו משום פרסום ביודעין של דבר שאינו אמת", כתבו השופטים.

בשלב זה הורה בית הדין ל"הארץ" לפרסם את החלטתו בצירוף התנצלות בהקדם האפשרי ובהבלטה ההולמת את הפרסום הראשוני. "החלטתנו וההתנצלות יפורסמו בעיתון יום שישי או ערב ראש השנה, לפי בחירת העיתון, באחד משלושת עמודי החדשות הראשונים, ובהבלטה הראויה", קבע בית הדין.

דני דיין מסר בתגובה לדברים כי הוא "מברך על החלטת בית הדין, אותה ניתן היה למנוע, אם עיתון 'הארץ' היה נענה לאחת מהבקשות הרבות שהופנו אליו לפרסום תגובתי. תודה לדיינים שהזכירו לכולנו שבין הסקופים והכותרות, יש מקום גם לאמת ולצדק".