עיר דוד פרסמו פוסט על תגלית מרעישה, הגולשים נפלו בפח

האם התגלה כתרו של דוד המלך? התשובה היא לא, אך הדבר לא מנע מפוסט של עיר דוד לצבור מאות שיתופים ותגובות, תוך שהגולשים מנסים להבין האם התגלית אמיתית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/04/15 16:01 יב בניסן התשעה

עיר דוד פרסמו פוסט על תגלית מרעישה, הגולשים נפלו בפח
צילום מסך, צילום: צילום מסך

התאריך אחד באפריל, החל היום, ידוע כיום המתיחות הבינלאומי, וברחבי העולם חברות רבות מנצלות את היום לביצוע מתיחות ובדיחות, לעיתים על חשבון הגולשים המסכנים, שממהרים להאמין לידיעות המרעישות ולפוסטים המרגשים, ומגלים לאחר מכן שעבדו עליהם בעיניים.

הבוקר (ד') פורסם בדף הפייסבוק של 'עיר דוד - ירושלים הקדומה', ארגון העוסק בחפירות ובארכיאולוגיה בעיר דוד, פוסט מרעיש תחת הכותרת "האם התגלה כתרו של דוד המלך".

"בחפירות בעיר דוד התגלה לאחרונה ממצא מרעיש, כתר זהב עתיק מתקופת דוד המלך! עד עתה נשמר הדבר בסוד בכדי למצות את הבדיקות הארכאולוגיות ולמנוע ביזה של שודדי עתיקות", טענו בפוסט

"הכתר עשוי זהב טהור ונמצאו עליו שרידים של שערות ג'ינג'יות. בבדיקות פחמן שנערכו מתברר שהכתר הינו מהמאה העשירית לפני הספירה אשר מקבילה לשנות מלכותו של דוד המלך. ממצא מרתק זה שופך אור נוסף על תקופת מלכותו של המלך דוד, ומחזקת את הממצאים הארכאולוגים שנמצאו בתל דן ומוכיחים מעל לכל ספק כי ארמונו של המלך דוד שכן בעיר דוד. כעת מתמקדות החפירות במקום בניסיון למצוא את הנבל המלכותי המפורסם", הוסיפו וכתבו אנשי הארגון והוסיפו סרטון בו נראה אחד מאנשי אתר החפירות כשהוא מחזיק כתר מוזהב בידו והוא מסביר ברצינות על הממצא המרגש.

[embed]https://www.facebook.com/video.php?v=832746976779118&set=vb.148124115241411&type=2&theater[/embed]

הפוסט, שעלה כאמור בדף של עיר דוד, אשר לו קרוב למאה אלף עוקבים, צבר במהירות מאות תגובות ושיתופים, בין היתר בקבוצות של מורי דרך אשר דנו בנושא באינטנסיביות. התגובות בפוסט נעו בין קריאות "אחד באפריל" ובדיחות נוספות, לתגובות אשר היללו את הממצא וטענו כי מדובר בסימן לביאת המשיח. "כל כך מרגש שהלב החסיר פעימה! כל הכבוד לעוסקים במלאכת קודש זו של החפירות!!! בתפילה שאכן ימצא גם הכינור", כתבה גולשת ספק בבדיחות הדעת ספק ברצינות.

בשיחה עם 'כיפה' אישר מנהל דף הפייסבוק של 'עיר דוד' כי אכן מדובר במתיחה של אחד באפריל, ולא בכתר אמיתי.