עיריית תל אביב תפסיק את שיתוף הפעולה עם המנהלת לזהות יהודית

עיריית ת"א החליטה להפסיק את פעילות התוכנית "רכזי זהות יהודית בקהילה" המיועדת לקרב בין דתיים לחילונים. הרב אלפרט מהגרעין התורני ביפו שהפעיל את התוכנית: "לחץ פוליטי של מרץ בעירייה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 22/11/16 08:35 כא בחשון התשעז

עיריית תל אביב תפסיק את שיתוף הפעולה עם המנהלת לזהות יהודית
naamanus -cc-by-nd, צילום: naamanus -cc-by-nd

עיריית תל אביב החליטה על הפסקת שיתוף הפעולה עם מנהלת הזהות היהודית שנמצאת תחת משרד הדתות. כך פורסם אמש ב'הארץ'. לאחרונה מונו ראשי גרעינים תורניים המזוהים עם מפלגת הבית היהודי לתכנית "רכזי זהות יהודית בקהילה", בעיריית תל אביב אמרו כי "היתה לנו תחושה לא נוחה מכך שהפרויקט צבוע בצבע מגזרי מאוד מסוים". מיקי גיצין, חבר מועצת העיר מטעם מרצ אמר כי "למנגנוני הזהות היהודית של הבית היהודי אין מקום במרכזים קהילתיים חילוניים באף עיר בארץ".

עיריית תל אביב מתכננת להחליף את שירותי התכנית בארגון עירוני. בכיר בעירייה אמר כי "גם אם הפעילות של הרכזים בקהילה היתה מתואמת עם המת"נסים, האנשים שנבחרו להוביל אותה היו מאוד מזוהים עם המגזר החרד"לי והגרעינים התורניים. רצינו לראות מערכת פלורליסטית יותר. לא ייתכן שבפעילות חשובה כזאת יהיה מיוצג רק זרם אחד. העדפנו לוותר על המימון והלפעיל את התוכנית באופן עצמאי".

הרב יובל אלפרט, ראש הגרעין התורני ביפו מצר על ההחלטה וקובע: "אין לתכנית הזו שום קשר פוליטי. זו תכנית יפה שקמה מתוך דרישה של השטח. היא מפעילה פעילויות זהות יהודית במעגל השנה במרכזים קהילתיים. התגובות היו נפלאות, גם של מנהלי המתנ"סים וגם של אנשים שהשתתפו באירועים. היא לא קשורה לשום דבר פוליטי" מדגיש הרב אלפרט.

"מי שיזם ודחף את התכנית הזו היא עמותת 'אור תורה סטון' של הרב ריסקין, לצערנו בגלל לחצים פוליטיים של גורמים של מרצ בעיריית תל אביב הפרוייקט הופסק". הרב אלפרט מסביר כי גורם משפיע של מרצ בעירייה "טען שהפרויקט פוליטי ולצערנו הוא הצליח לשכנע גורמים בעירייה".

הפרויקט כולו הוא פרי יוזמה של עמותת "אור תורה סטון" ופועל בעיקר במימונה, "זה פרויקט שהשטח מאוד מאוד נהנה ממנו. הייתי באירוע שתושבות ביפו הגיעו למנהל המתנ"ס ואמרו לו 'זה בדיוק האירועים ששנים חיכינו להם. עכשיו בגלל פוליטיקה הפרויקט הזה יפסיק".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה להחלטת עיריית תל אביב כי "מדי פעם יש שינויים ארגוניים ומבניים ושיתופי פעולה הנרקמים או נפסקים. אנו בטוחים שאין דופי בהחלטות הגורמים המקצועיים של העירייה, וכי הדברים נעשים מתוך ראייה שקולה ומקצועית".