עיריית ראשון לציון סגרה שני בתי הכנסת בשל "מטרד לתושבים"

השכנים לבתי הכנסת, שטענו כי הם מטרידים את מנוחתם, הצליחו לשכנע את העירייה להוציא נגדם צו הריסה. העירייה: נקצה למתפללים מקומות חלופיים

חדשות כיפה אורי פולק 23/04/12 10:22 א באייר התשעב

עיריית ראשון לציון סגרה שני בתי הכנסת בשל "מטרד לתושבים"
Emmanuel Dyan-cc-by, צילום: Emmanuel Dyan-cc-by

עיריית ראשון לציון הוציאה צו סגירה לשני בתי כנסת שפעלו בעיר, זאת לאחר תלונות שהגיעו מצד תושבים מקומיים, שטענו כי מיקומם של בתי הכנסת בלב שכונות המגורים מהווה מבחינתם "מטרד".

אחד מבתי הכנסת פועל בחודשים האחרונים בשכונת "נווה ים" שבעיר. באתר החרדי "כיכר השבת" דווח כי בחודשים האחרונים החלה אחת המשפחות המתגוררות בסמיכות לבית הכנסת להתנכל אל קהל המתפללים, לצלם אותם בוידאו במהלך השבת ולקרוא לעברם קריאות גנאי. תושבי השכונה אף נפגשו בשבוע שעבר עם ראש העיר לאסיפה בה עלה עניין מיקומו של בית הכנסת, כשמיד לאחריה החליט ראש העיר להוציא צו סגירה למקום.

במקביל, גם בית כנסת סמוך צפוי להיסגר לאחר שהוצא נגדו צו סגירה מהעירייה, זאת חרף חוות דעת היועץ המשפטי הקודם של העירייה שלאחר בירור מעמיק כתב כי המקום אינו מהווה הפרעה בשום צורה ויש לאפשר המשך קיומו.

מעיריית ראשון-לציון נמסר בתגובה לדברים כי "העירייה עושה ככל יכולתה על מנת לפתור את הצורך בבתי כנסת ברחבי העיר בכלל ובשכונת נווה ים בפרט. בית הכנסת ברחוב הרפסודה פעל שלא כחוק ועורר התנגדויות רבות מצד תושבי השכונה ולכן נסגר. העירייה הקצתה לתושבי השכונה מבנה של גן ילדים בו יוכלו תושבי האזור להתפלל בסופי שבוע".

עוד נטען כי "העירייה פועלת על מנת להקצות מבנה נוסף של גן ילדים שישמש כפתרון קבע ויהיה בית כנסת קבוע לתושבי השכונה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן