עיריית ירושלים נגד "רעננים": ניכסה לעצמה את אירוע ליל העצמאות

פרסום ראשון: היועמ"ש לעירייה שיגר מכתב אזהרה לתנועה הציונית-דתית בטענה כי זו עשתה שימוש פסול בסמל העירייה, תוך "ניצול אירוע עירוני שאין לו קשר לתנועה". ב"רעננים" מכחישים

חדשות כיפה אורי פולק 01/05/12 13:29 ט באייר התשעב

עיריית ירושלים נגד "רעננים": ניכסה לעצמה את אירוע ליל העצמאות
MmMmMmMatt-cc-by-nd, צילום: MmMmMmMatt-cc-by-nd

פרסום ראשון: עיריית ירושלים שוקלת צעדים משפטיים נגד תנועת "רעננים", זאת בגין שימוש שלא כדין בסמל העירייה וניכוס אירוע עירוני-רשמי - כך לטענת העירייה.

העירייה התייחסה בחומרה לאירוע שהתרחש בליל יום העצמאות האחרון, בו התקיימה תפילה חגיגית ברחבת הכותל המערבי, בשיתוף תנועת "רעננים", הקהילות היהודיות בצרפת וארגון CNEF המאגד סטודנטים עולים מצרפת. אלפים השתתפו בתפילה החגיגית שהתקיימה זו השנה השנייה בכותל, במעמד הרב הראשי הרב שלמה עמאר והרב אורי שרקי.

עם זאת, וחרף פרסומי "רעננים", בעירייה טענו בתגובה לכיפה כי התפילה שאורגנה בכותל הייתה "אירוע עירוני, המתקיים כל שנה במימון העירייה ואין לו כל קשר לעמותת רעננים. העירייה אינה מכירה את הפרסום, הוא לא אושר על ידה ואין לה כל שיתוף פעולה עם העמותה".

לטענת העירייה, "השתתפות גופים פוליטיים באירועים עירוניים אסורה, היועץ המשפטי לעירייה יבחן את האפשרויות לפעולה משפטית מול הארגון ויבדוק אם אכן הוא ניכס לעצמו את האירוע, תוך שימוש אסור בלוגו העירייה".

היועץ המשפטי לעירייה אף שיגר היום מכתב רשמי להנהלת תנועת "רעננים", בו הוא טוען כי זו עשתה שימוש לא חוקי בסמל עיריית ירושלים על גבי פליירים ופרסומים שהופצו קודם האירוע. "השימוש בסמל בתוך מסמך הנחזה להיות משותף לכם ולעיריית ירושלים, ותוך כדי כך יצירת מצג השווא לפיו האירוע העירוני קשור באופן כלשהו לעמותתכם הינו מטעה ביותר, ויכול שגרם לקהלים שונים להבין כי מדובר באירוע פוליטי", נטען.

היועץ המשפטי אף טען במכתבו כי מדובר ב"מעשה חמור" ובהפרה על החוק. "הנכם נדרשים בזאת להימנע לחלוטין משימוש בסמל העירייה בכל פרסום מטעמכם בכל אמצעי הפצה כלשהו, לרבות בתקשורת האלקטרונית ובאתר האינטרנט שלכם", קבע היועמ"ש.

ב"רעננים" טענו מנגד, בתגובה לכיפה, כי גורמים אינטרסנטיים העומדים מאחורי הפנייה לעירייה נגדם. "מסתבר שגם ביום חגה של מדינת ישראל, ישנם גורמים המעוניינים להכשיל אירוע מרגש של אלפי ישראלים בכותל המערבי. היוזמה לתפילת המונים ישראלית וציונית בכותל המערבי החלה לפני מספר שנים ביוזמת קהילות וארגונים יוצאי צרפת מירושלים בהובלת הרב שרקי והרב בן ישי, שפנו אלינו בשנה שעברה להעצים את התפילה לכלל הציבור", מציינים בתנועה.

ב"רעננים" טענו כי בידיהם התכתבות סדורה בין התנועה לבין העירייה וכי "גם בשנה הבאה נפעל בעזרת ה' לסייע להרחבת תפילת ההמונים בכותל המערבי יחד עם המארגנים וכל מי שחפץ, חבל שלכל עניין מנסים בעלי אינטרס לשלב פוליטיקה באירוע חשוב כל כך".