עיריית ירושלים נגד הגולן

השלט הידוע 'העם עם הגולן' המוצב כבר עשרות שנים בכניסה לעיר ירושלים בסכנה לאחר שעיריית ירושלים הוציאה צו להורידו באופן מידי. עיריית ירושלים: "פועלים בהתאם לדרישות החוק"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/09/14 14:24 יג באלול התשעד

מדוע עיריית ירושלים רוצה להוריד את שלט 'העם עם הגולן' מהבניין בכניסה לירושלים? לידי דיירי הבניין הגבוה, מול מוסד הרב קוק בכניסה לעיר, הגיעה הוראת פקח עיריית ירושלים הדורשת להסיר באופן מידי את השלט הוותיק, הנמצא על הבניין כבר 20 שנה, ונחשב כבר כאחד מסמליה של העיר בעיני חלק מהירושלמים.

כזכור, שלטי 'העם עם הגולן' היו חלק מהמחאה האגרסיבית של הימין, נגד כוונה של ממשלת רבין, ולאחר מכן ממשלת ברק, לדון בהסכמי שלום עם הסורים, כשעל הפרק עמדה מסירת רמת הגולן לידי סוריה.

עשרים שנה לאחר הפגנות הענק, מיליוני ה'סטיקרים' שחולקו ושלטי החוצות שהונפו ברחבי הארץ, נשאר שריד אחרון למאבק והוא השלט של 'העם עם הגולן' בכניסה לירושלים. למעשה, כמעט ואין ירושלמי שלא מכיר את השלט, שהפך כמעט לחלק מנופה של העיר, לצד גשר המיתרים.

לאחרונה קיבלו דיירי הבניין עליו מתנוסס השלט הענק דו"ח של אגף הפיקוח העירוני בעיריית ירושלים. "דייר או בעלי הדירה. בבדיקה שנערכה נמצא מפגע אשר מפר את חוק 'שילוט חוק עזר לירושלים התש"מ'. תיאור העברה: התקנת שלט בחזית הבית ללא רישיון. עליך לפנות את השלט מהמקום בתוך 5 ימים", נכתב בדו"ח.

(צילום: google street view )

מדובר בבקשה תמוהה מעט שכן העברה המדוברת קיימת כפי הנראה כבר קרוב ל-20 שנה, ועל כן לא ברור מה הביא לדרישה ביום בהיר. מאז הגשת הדו"ח עבר כבר יותר מחודש, כך שההוראה בדבר הסרת השלט בתוך 5 ימים לא בוצעה, אך לא ברור מה יקרה לשלט הוותיק בעתיד. אם אכן השלט יוסר מדובר יהיה בשינוי לא קטן לשמי העיר ירושלים שכבר התרגלה להסתכל מעלה ולראות את המילים בצבעי כחול, אדום ושחור: 'העם עם הגולן'.

תגובת עיריית ירושלים: "עיריית ירושלים פועלת בהתאם לדרישות החוק. בעקבות תלונות תושבים נבדק השלט ונמצא שאין לו רישיון. הודעה הועברה על ידי העירייה לדיירי הבניין להסירו או לבצע את הפרוצדורות החוקיות לקבלת רישיון”.