עיריית טבריה סגרה את החוף הנפרד בכנרת

זאת בעקבות החלטת ועדת הפנים של הכנסת שלא לאפשר גביית תשלום בכניסה לחוף, מה שיצר עלויות גבוהות אשר אינן מאפשרות לעירייה להפעילו בחודשי הקיץ. הדתיים זועמים: "הפקרות של ציבור שלם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/07/12 11:29 יא בתמוז התשעב

עיריית טבריה סגרה את החוף הנפרד בכנרת
חוף נפרד כנרת, צילום: חוף נפרד כנרת

עיריית טבריה החליטה לסגור את החוף הנפרד בכנרת, זאת על פי החלטת ראש עיריית טבריה, זוהר עובד, בטענה כי ועדת הפנים בכנסת לא אישרה את נושא גביית התשלום בכניסה לחוף.

בכניסה לחוף, הפועל מזה כ-15 שנה, גובה העירייה תשלום עבור הפעלתו השוטפת במהלך חודשי הרחצה בקיץ, בשל עלות כספית גבוהה. "אנו נאלצים להודיע על סגירת החוף הנפרד בשל היעדר משאבים תקציביים לניהול החוף ואחזקתו, זאת עד לקבלת מימון ממשרדי הממשלה, בדיוק כפי שהם מסייעים ומתקצבים את חופי הרחצה שבאחריותו ובניהולו של איגוד ערים כנרת", אמר ראש עיריית טבריה.

חבר מועצת העיר, הרב פנחס ועקנין, טען כי ההחלטה לסגור את החוף היא "הפקרה של ציבור שלם שאין לו אפשרות לבקר בכנרת. מבחינה חוקית לעירייה אסור לגבות כסף, לכן אני לא מבין מה היא הסיבה האמיתית. סוגרים בפנינו את הכנרת, אין לנו שום אפשרות אחרת לבקר בחוף אחר. זה החוף היחידי שעונה לדרישות שלנו, מדובר באפליה חמורה שאסור לתת לה יד".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "המשרד לא אישר את סגירת החוף. טרם התקבלה פניית הרשות בנושא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן