עיריית חיפה תפעיל "מלשינון חמץ"

העירייה פנתה לתושבים וביקשה מהם לדווח למוקד העירוני על בתי עסק שמוכרים חמץ במהלך הפסח, בניגוד לחוק. פקחי העירייה הונחו להחמיר בחלוקת הקנסות - ובעלי העסק הסוררים אף יוזמנו להעמדה לדין

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/03/13 12:49 י בניסן התשעג

עיריית חיפה תפעיל "מלשינון חמץ"
Jeff Kubina-cc-by-sa, צילום: Jeff Kubina-cc-by-sa

בעיריית חיפה החליטו לשים סוף לעסקים שמוכרים חמץ בעיר, נגד החוק: בעקבות הצלחת ה“מלשינון“ של רשות המיסים, יזמו בעירייה הקמת ”מלשינון“ דומה שיפעל בימי הפסח, לטובת דיווח על עסקים שמוכרים חמץ בניגוד לחוק.

הפקחים העירוניים קיבלו הנחייה מהעירייה לפעול בחומרה בחלוקת הקנסות לבעלי עסקים שימכרו חמץ. בפרסומים שונים של העירייה שהופצו בעיר השבוע, הוזמנו התושבים לדווח למוקד העירוני על כל עסק שמוכר חמץ. "במידה וימצאו עבריינים שימכרו חמץ, הם יקבלו קנסות והזמנה לדין", אמר למקומון ”זמן חיפה“ סגן ראש העירייה שי בלומנטל. לדבריו, ”העירייה אומנם נמצאת במהלך חול המועד בחופשה מרוכזת, אך המוקד העירוני והפיקוח הכללי ממשיכים בעבודתם. תושבים הנתקלים בהפרת החוק - מתבקשים לדווח למוקד 106".

בלומנטל סייג את דבריו בכך שחיפה היא עיר מעורבת ולכן בחלק מהשכונות הערביות מותר למכור חמץ. ”מצב זה מחייב הגדרה נקודתית של המקומות, ואכן פקחי העיר סיירו בנקודות אלו והגדירו לסוחרים היכן מותר למכור חמץ והיכן לא".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן