עיריית בית שמש מאשימה: ההורים הפרו סיכום - ופלשו למבנה בית הספר

בעיריית בית שמש דוחים בתוקף את טענות ההורים הדתיים לאומיים ומצדדים בתושבים החרדים המתנגדים להקמת בית הספר הדתי-לאומי לבנות בעיר

חדשות כיפה אורי פולק 29/08/11 17:08 כט באב התשעא

עיריית בית שמש מאשימה: ההורים הפרו סיכום - ופלשו למבנה בית הספר
עמיחי, צילום: עמיחי

עיריית בית שמש דוחה בתוקף את טענות הורי תלמידות בית הספר הדתי לאומי "אורות בנות" וקובעת היום (ב') בתגובה לכיפה כי ההורים הפרו סיכום קודם עם ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול - ופלשו למבנה בית הספר, שלא כחוק.

כפי שדווח בכיפה, קטטה אלימה פרצה הבוקר בין גורמים קיצוניים חרדיים לבין הורים לתלמידים בבית הספר "אורות בנות", הממוקם בשכונה הדתית לאומית גבעת שרת בבית שמש. במקום הוצב כוח אבטחה, מחשש שהחרדים ימשיכו בהפגנות אלימות נגד פתיחת בית הספר במקום.

במהלך החודשים האחרונים איימו החרדים על ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, במטרה שלא יאפשר את פתיחת בית הספר הדתי לאומי במקום, כיוון שלטענתם הובטח להם מראש כי במוסד ילמדו רק תלמידים ולא תלמידות. הורי התלמידות טוענים כי מדובר במבנה שיועד להם מראש ואושר על ידי משרד החינוך - ואם ראש העירייה יתקפל בפני הלחץ החרדי, הם ישבתו ולא יפתחו את שנת הלימודים הקרובה.

ואולם בעיריית בית שמש טוענים בתגובה לכיפה כי "מבנה בית הספר המדובר ממוקם בצמוד ובתוך שכונה חרדית, תושבי השכונה טוענים כי המבנה שייך לתושבי השכונה החרדית ונבנה על שטחי הציבור המיועדים לשכונה. למרות זאת, ראש העיר מעוניין להקצות את המבנה לבית הספר הדתי לאומי שעלי תורה בנים, אולם לצערנו "שעלי תורה" אינם מגלים את הגמישות הנדרשת ומתעקשים למקם במבנה את בית הספר לבנות".

בעירייה טוענים כי "עם תחילת בניית מבנה בית הספר לפני כשנתיים, נערכו במקום הפגנות סוערות ע"י השכנים שחסמו בגופם את הטרקטורים ועצרו את העבודות במקום, ראש העיר נכנס אז לעובי הקורה ופעל רבות בין הצדדים עד שהגיעו לפשרה וסיכום כי המבנה יאוכלס בבית הספר הדתי-לאומי לבנים ובכך בא לציון גואל. ראש העיר אף הציע ל"שעלי תורה" שורה של הטבות מרחיקות לכת בתמורה להסכמתם לפשרה, אולם כעת שעלי תורה מפרים את הסיכומים וגורמים בכך למאבקים מיותרים בין התושבים".

"נכון לרגע זה, העירייה לא הקצתה את המבנה לאף מוסד, ו"שעלי תורה" פלשו למבנה בניגוד לחוק, בעקבותיהם פלשו גם השכנים החרדים, והעירייה פינתה את שני הצדדים מהמבנה אליו פלשו", מסבירים בעירייה. לטענת עיריית בית שמש, משטרת ישראל העבירה באחרונה "מידע מודיעיני והתרעות על חשש לשלומם וביטחונם של הבנות אם ישהו במבנה המדובר, בעקבות פעילויות אלימות צפויות של גורמים קיצוניים. ראש העיר אף התלונן במשטרה וביקש את עזרתה בשמירה על הסדר הציבורי וביטחון התושבים, לפיכך עיריית בית שמש מבקשת להשקיט את האזור ולאכלס את המבנה בתיאום והסכמה בין הצדדים ובהתאמה לאופי האזור, ובכך להביא לפשרה ורגיעה בין הצדדים".

חרף טענת ההורים, בעיריית בית שמש מציינים כי "ראש העיר פועל ללא ליאות להביא את שני הצדדים לשולחן המשא ומן ולמצוא פשרה הוגנת, שתסיים את הסכסוך בהקדם" - זאת לקראת פתיחת שנת הלימודים הצפויה השבוע.