עימות סוער בין ליבסקינד לרב רוזן: "איך אתה חותם על עצומה מבלי לדעת את הפרטים?"

הרב ישראל רוזן התעמת עם העיתונאי קלמן ליבסקינד, בהתייחס אל הצטרפותו של הרב רוזן אל עצומת הרבנים נגד ח"כ אלעזר שטרן: "לא מדובר במסמך משפטי אלא בהבעת עמדה ציבורית-תקשורתית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/11/13 14:21 ח בכסלו התשעד

עימות סוער בין ליבסקינד לרב רוזן: "איך אתה חותם על עצומה מבלי לדעת את הפרטים?"
מכון צומת, צילום: מכון צומת

עימות סוער נרשם היום (ב‘) במהלך ראיון בין הרב ישראל רוזן לבין העיתונאי קלמן ליבסקינד ברדיו ”גלי ישראל“, סביב עצומת הרבנים עליה חתום בין היתר גם הרב רוזן נגד ח“כ אלעזר שטרן.

ליבסקינד עימת את הרב רוזן עם העצומה שגינתה את דבריו של ח“כ אלעזר שטרן נגד הרב ליאור, בה נטען כי ההתבטאות המדוברת של הרב ליאור נגד יהדותה של העדה האתיופית - ”בשקר יסודה“. ליבסקינד תהה אם הרב רוזן עצמו היה בשיעור, אך הרב רוזן השיב בתגובה כי ”לא מדובר במסמך משפטי, כשמישהו יוזם עצומת רבנים לא מדובר במסמך מחייב שכל מי שחתום עליו מסכים לכל מילה. מדובר במסמך תקשורתי וציבורי שעיקרו רוח הדברים שהיא המחאה החריפה נגד ח“כ אלעזר שטרן, על פגיעה ברב דב ליאור, על סגנונו ודבריו. אני לא מסכים לכל מילה, אבל אני מסכים עם הרוח הכללית. לו הייתי מנסח, הייתי מנסח זאת אחרת“.

ליבסקינד שאל את הרב רוזן: ”אנחנו מתייחסים ברצינות לרבנים בציונות הדתית, אבל אתה אומר שאנחנו לא צריכים לקחת אתכם ברצינות כי אתה עצמך מבהיר שלא מדובר במסמך משפטי ולא צריך לקחת אתכם בדיוק... אבל איך אתה חותם על משהו שאתה לא בטוח בו בכלל?“.

הרב רוזן השיב כי ”כל המסמך הזה מבקש לברר את הנושא בבית משפט, לבדוק מה ח“כ אלעזר שטרן אמר. כל מי שחושב שכל מה שרב חותם זה מילה שמחייבת, זה רמב“ם או משנה שדקדקנו בכל מילה - התשובה היא לא. הכל תקשורת, זה עניין של הבעת עמדה ציבורית. העניין הוא לא מה שטרן אמר או לא אמר, זה לא המסר העיקרי של המודעה שקוראת לח“כ שטרן ולרב ליאור לברר את העניינים ביניהם בבית המשפט אם יש כאן דיבה או אין כאן דיבה“.

”מכיוון שהגורמים שפנו אליי נאמנים עליי, חתמתי“, הוסיף הרב רוזן, ”קיבלתי את העצומה מרבנים. שטרן הטיח האשמות ברב ליאור, הוא ידוע לכל החותמים כאדם שנלחם למרות הכיפה שעל ראשו בכל מיני ערכים ומרכיבים ומוסדות של הציבור הדתי לאומי והוא הפך להיות שור-נגח נגד הציונות הדתית - וזה הרקע לעצומה - אישיותו ועמדותיו של שטרן“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן