עימותים, אלימות ומעצרים: מאות שוטרים פינו את בתי דריינוף

במהלך הלילה הגיעו מאות שוטרי יס"מ ומג"ב לבתי דריינוף ביישוב בית אל ופינו את המקום. בבניין התבצרו במשך הלילה עשרות, שפונו בכוח. חמישים נעצרו. מוטי יוגב: אם הבתים יהרסו לא בטוח שתהיה ממשלה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/07/15 07:13 יב באב התשעה

עימותים, אלימות ומעצרים: מאות שוטרים פינו את בתי דריינוף
הלל מאיר - סוכנות תצפית, צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית

עימותים אלימות ומעצרים הלילה בעת פינוי בתי דריינוף בבית אל. לקראת השעה ארבע לפנות בוקר הגיעו מאות שוטרי יס"מ ומג"ב לבתי דריינוף המיועדים להריסה ביישוב בית אל. על פי דיווחים שהגיעו מהשטח הכוחות היו חמושים בגז מדמיע, כדורי גומי וכדורי ספוג, אך לא ברור האם הופעלו אמצעים כאלו.

עשרות צעירים התבצרו בבניינים, ובמקום הופעלה אלימות קשה על מנת לפנותם. מהדיווחים שהגיעו במהלך הלילה עלה, כי עיקר ההתנגדות הייתה בבניין אחד מתוך השניים, כשמהמתחם כולו הוצאו כ-50 עצורים.

[embed]

]

בתי דריינוף אמש (צילום: הלל מאיר)

(צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית)

(צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית)



לאחר מספר שעות הושלם פינוי שני הבניינים, והעימותים הופסקו. עם זאת, סמוך לשער אוהד ביישוב התרכזו כמה מאות אנשים ובמקום דווח על עימותים.

מארגון חוננו נמסר כי בפינוי בתי דריינוף בבית אל דווח על למעלה מחמישים מעוכבים שהועלו לאוטובוס בידי המשטרה. טרם ברור האם יעצרו או ישוחררו ללא שיגיעו לתחנת משטרה.

גורם בהתיישבות מסר לסוכנות תצפית כי ההערכה היא כי כל הכוחות הגיעו לתפיסת הבניינים עד מימוש החלטת ההרס ולא להריסתם בשלב זה.

[embed]

]

בתי דריינוף הבוקר (צילום: דוברות בית אל)

ראש מועצת בית אל שי אלון ויו"ר מועצת יש"ע אבי רואה, אומרים: "מקומם ומצער שראש הממשלה ושר הביטחון אדריכלי חנק ההתיישבות לא אפשרו להתיישבות למצות את ההליכים המשפטיים והפכו לקבלני הביצוע של מדיניות השמאל. אנו קוראים לראש הממשלה להפעיל את כל כובד משקלו לתגובת המדינה לבגץ. למנוע את הריסת הבתים שנכון להיום הם חוקיים לפי כל דין".

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "בהתאם לפסיקת בית-המשפט הגבוה לצדק ובמטרה להיערך לפינוי והריסת שלדי מבני "דריינהוף" ביישוב בית אל, הוחלט הלילה למקם כוח משמר הגבול במתחם המבנים. על מנת למנוע התבצרות במתחם המבנים, להקטין את החיכוך והאלימות באזור וכדי לאפשר את השלמתו של המהלך המתוכנן, הוצב כוח משמר הגבול במתחם שלדי מבני "דריינהוף". כוחות הביטחון יפעלו לשמירה על החוק והסדר במתחם וערוכים למימוש הנחיות הדרג המדיני.

ח"כ מוטי יוגב מסר לסוכנות תצפית: אם בתי דריינוף בבית אל יהרסו, בתי משפט יהיו בישראל אך לא בטוח שתהיה ממשלה.

(צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית)