עיכובים משפטיים בהקמת יישוב חדש לתושבי עמונה

לפני כשבוע עברה ההחלטה בבמשלה להקים יישוב חדש לתושבי עמונה, אבל מתברר כי במשרד הביטחון נערמים קשיים משפטיים שיעכבו את הקמת יישוב הקבע וגם את המגורים הזמניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/17 09:36 ט בניסן התשעז

עיכובים משפטיים בהקמת יישוב חדש לתושבי עמונה
מטה המאבק עמונה, צילום: מטה המאבק עמונה

בימים האחרונים מקבלים תושבי עמונה את המסר כי למרות החלטת הממשלה להקים להם יישוב חדש באזור גוש שילה, ביצוע ההחלטה נתקל במכשולים משפטיים.

ב'ידיעות אחרונות' פורסם הבוקר כי הקמת היישוב הזמני דורשת על פי הוצאת חוק צו אלוף, עניין פרוצדורלי שיכול לקחת ימים ספורים. אלא שבפגישה שנערכה השבוע במשרד המשפטים הביע היועץ המשפטי של איו"ש אייל טולדנו התנגדות למהלך כזה, שיאפשר את הקמת אתר המגורים הזמני. תחת זאת הציעו אנשי המינהל להקים את היישוב במסלול התכנוני השגרתי של הוצאת תוכנית בניין עיר, שתדלג על שלב האתר הזמני ותאפשר כבר בשלב הראשון בניית קבע. מהלך תכנוני כזה ארוך משמעותית מההליך המזורז של הוצאת צו אלוף ויכול להימשך שנים ארוכות.

גורם בכיר בהנהגת המתנחלים אמר ל'ידיעות אחרונות': "זה עניין קריטי שמשאיר אותנו המומים. זה מסמוס, אי־אפשר לתאר זאת אחרת. אם לא יינתן צו אלוף, הקמת היישוב יכולה להתארך שנים ארוכות, ואף אחד לא מבטיח מה יהיה כאן בעתיד. המהלך הזה בהחלט הפתיע אותנו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אופן יישום החלטת הממשלה מיום חמישי בעניין הקמת יישוב זמני למפוני עמונה נמצא בבחינת משרדי הממשלה הנוגעים בדבר. זאת במטרה למצוא את הדרך המיטבית למימוש ההחלטה בהתאם לדין. טרם התקבלה החלטה בעניין. נדגיש כי קציני הפרקליטות הצבאית פועלים בשילוב זרועות עם כל יתר הגורמים העוסקים בנושא. כל ניסיון להציגם כגורם המעכב את יישום החלטת הממשלה הוא מגמתי וחסר יסוד".