עושים עסקים: נשיא רומניה לשעבר נפגש עם ראשי השומרון

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, נפגש עם נשיא רומניה לשעבר, אמיל קונסטנטינסקו, לצורך חתימה על שת"פ בין ארגון הסחר הבינלאומי "אטלנטיק קלאב" לבין השומרון, בכדי לעקוף את החרם האירופי

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/13 10:07 יח בכסלו התשעד

עושים עסקים: נשיא רומניה לשעבר נפגש עם ראשי השומרון
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

בשומרון פועלים למיגור תוכניות החרם של האיחוד האירופי על יו"ש הבקעה, הגולן ומזרח ירושלים: אתמול (ד‘) נפגשו ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן עם נשיא רומניה לשעבר אמיל קונסטנטינסקו ועם שר האוצר הבולגרי לשעבר ומי שהיה יו"ר הוועדה לבטחון של האו"ם סלומון פאסי לצורך דיון בשת"פ בתעשייה בין המדינות.

הללו נפגשו כחלק מפעילות מחלקת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון בראשות שי אטיאס וכחלק מפעילות הארגון הבינלאומי לתרבות הדיפלומטיה היושב בברלין וחברים בו בכירים ממדינות העולם בין השאר צרפת, אנגליה ארה"ב ועוד.

במהלך הפגישה הגיעו האורחים לבקר באזור התעשייה ברקן שבשומרון ונפגשו עם פועלים ערבים ויהודים ועם בעלי החברה והתרשמו עמוקות מן הדו קיום השורר בתעשייה ביו"ש. נשיא רומניה לשעבר קונסטנטינסקו אמר כי הוא מתנגד לחרמות וכי הדרך הנכונה לפעולה היא חיזוק שיתוף הפעולה בין יהודים לערבים בשומרון ואת העבודה כתף אל כתף. כמו כן בעקבות הפגישה הוא הציע להקים כוח משימה מיוחד שיפעל כנגד הדה לגיטימציה שנעשית ליו"ש.

סלומון פאסי לשעבר יו"ר וועדת הבטחון של האו"ם ושר האוצר של בולגריה הציע כי השומרון יחתום על הסכם עם ארגון הסחר הבינלאומי אטלנטיק קלאב שהוא עומד בראשו ובכך יקדמו את התעשייה במקום ויעקפו את החרם המתהווה. לאחר הפגישה הגיעו הבכירים להפגש עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון אמר במהלך הפגישה כי "הרעיון של האיחוד האירופי לחרם על התעשייה מעבר לקו הירוק הוא אבסורדי שכן הוא יפגע בדו קיום ובמשפחות הערביות הרבות המתפרנסות מהתעשייה הענפה ביו"ש. אין אדם שמגיע לכאן ולא מכיר בכך. עוד הוא הוסיף: "שמחנו לארח את הנשיא לשעבר ונשמח לשיתופי פעולה בעתיד "

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון ומחזיק תיק ההסברה במועצה אמר בסיור: "שוב אנו רואים את החשיבות העצומה שיש להבאת מקבלי החלטות ומעצבי דעת קהל מהעולם לסיורים בשומרון, לראות את המציאות בעיניים כפי שהיא ולהבין שהיא הפוכה ממה שמתבטא בתקשורת ברחבי העולם. האויב הגדול של ההתיישבות הוא הבורות, אנו נמשיך להביא את חברי הפרלמנט והעיתונאים מחו"ל ואת אנשי התקשורת ומקבלי ההחלטות ואת הציבור הרחב להגיע לשומרון לראות בעיניים ולהתחבר“.