עופר וינטר: מבחינתי ששרית חדד תופיע אצלנו מחר בבוקר

בהתייחסות ראשונה להדרת הנשים לכאורה שהסתיימה בלחיצת יד עם רוני דלומי, מבהיר מח"ט גבעתי כי אין לו שום בעיה שנשים יופיעו בגדוד "מעולם לא התנגדתי להופעה של אישה בפני חיילים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/08/14 08:13 יז באב התשעד

עופר וינטר: מבחינתי ששרית חדד תופיע אצלנו מחר בבוקר
דובר צהל, צילום: דובר צהל

מח"ט גבעתי עופר וינטר מבהיר כי אין לו שום בעיה עם הופעות של זמרות. יומיים לאחר הסערה על הדרת הנשים לכאורה שביצע, כשכביכול מנע הופעה של שרית חדד בפני חיילים, מתייחס וינטר לראשונה לנושא בראיון לידיעות אחרונות ומבהיר כי אין לדברים שחר.

"מבחינתי שתופיע מחר בבוקר בפני חטיבת גבעתי", אמר והסביר כי התייעץ עם חיילים בסביבתו ושמע שהם מעדיפים את משה פרץ, ונאמר לו שהוא יכול להזמין רק אמן אחד. "מעולם לא התנגדתי להופעה שלה או של אישה אחרת בפני חיילים. הזמנתי את להקת החינוך שמופיעות בה חייליות". אתמול (ג') הופיעה הזמרת רוני דלומי בפני חיילי גבעתי ווינטר אף צולם כשהוא לוחץ את ידה.

בהתייחסו לנושא דף המפקד שעורר סערה בתחילת הלחימה במבצע צוק איתן הוא אומר "כתבתי את המכתב מתוך מחשבה להפיח רוח לחימה באנשים שעומדים מול סכנת חיים. האמנתי שזה יחזק את האנשים שלי אז הוספתי כמה פסוקים. מה קרה? הייתי כותב שוב את אותו מכתב בדיוק".

וינטר התייחס להפעלת נוהל חניבעל לאחר חטיפתו של הדר גולדין ז"ל. "כל מה שעשינו היה מתוך הבנה שאנחנו מסוגלים להחזיר את הדר חי. להגיע מלמעלה למקומות שמהם הוא יכול לצאת. זו לא הייתה נקמה". לדבריו, הוא אישר לסגן איתן להיכנס למנהרה לחפש אחר גולדין למרות הסיכון. "סגן איתן גילה תושייה. בדרך כלל המהלך הנכון הוא לא להיכנס למנהרה אך באירוע אחד כן נכנסים - אם חטפו מישהו. בעיני, באירוע כזה לא צריך אישורים. איתן עשה מעשה גבורה עילאי". אמר.

"זה מה שאני הייתי עושה", הוסיף. "לא הייתי חושב פעמיים. הייתי רץ למנהרה. אם אני הייתי שם הייתי עושה את זה במקומו".

למרות הביקורת הרבה שמושמעת כרגע בנוגע לשאלה האם צה"ל ניצח בלחימה, וינטר מבהיר כי מבחינתו אין ספק שצה"ל ניצח. "קרענו להם את הצורה. עוד רגע הדברים יתבהרו. אחרי מלחמת לבנון השנייה היה הרבה יותר תסכול, וההרתעה שלה מחזיקה כבר מספיק שנים. אני רוצה עכשיו לפחות עשר שנות שקט בדרום".