עולים להתקפה:מאות אברכים יעבירו שיעורי תורה נגד הזרם הרפורמי

עשרות רבנים ובחורי ישיבה יעבירו שיעורי תורה ברחבי הארץ בנושא הנאמנות לתורה ולמצוות, כנגד מה שהם טוענים "סכנת הצביון היהודי"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 13/04/16 10:32 ה בניסן התשעו

עולים להתקפה:מאות אברכים יעבירו שיעורי תורה נגד הזרם הרפורמי
Y R, צילום: Y R

הזרם הרפורמי ממשיך לייצר כותרות: לאחר שנשלל תשדיר של ארגון נשות הכותל ברשות השידור, ולאחר שנטען מצד התנועה הרפורמית כי ערוץ 20 אינו נותן להם במה, מאות אברכים יצאו במבצע של העברת שיעורי תורה כנגד מה שהם מכנים 'שורש הרפורמה'.

מדובר ביוזמה שמטרתה, לפי מרכז ליב"ה, להאיר לציבור הרחב את הבעייתיות והסכנות שבגישה הרפורמית וההכרה הממלכתית בהם. במהלך החודש הקרוב מאות בחורים ואברכים מישיבות רבות בהם-שדרות, מצפה רמון, שבי חברון, רמת גן, אילת, גבעת שמואל, עכו, תל אביב , אריאל, יצהר, עלי ועוד יעבירו שיחות בבתי כנסת ופעולות בסניפי תנועות הנוער השונות ביחס למסורת ישראל והנאמנות לתורה ולמצוות.

הרב צבי קוסטינר, ראש ישיבת מצפה רמון אמר כי זוהי משימה לאומית: "אנו אומרים בהגדה "בבהילו יצאנו ממצרים" החיפזון של פסח מחזק בנו את האקטיביות והאחריות על חיינו. התפיסה הרפורמית נכנעת לחולשות בני האדם ומנסה לעצב "יהדות כבקשתך" בה כל אחד עושה מה שנוח לו ומה שנעים לו."

הרב דוד דודקביץ ראש ישיבת יצהר אמר כי חייבים להדגיש את נצחיות התורה, ולתת אמירה ברורה בנושא היהדות הרפורמית: "כמי שעסוקים מידי יום ביומו בבית המדרש בנצחיות התורה, בקדושת התורה שבכתב והתורה שבעל פה - טבעי הוא שבמהלך בין הזמנים תלמידינו יירתמו להסביר ולהאיר אמיתות אלו ביחס לסוגיות העומדות על הפרק בציבוריות הישראלית. המאבק בגישה הרפורמית דורשת מאיתנו לברר את הסוגיה ולומר אמירות ברורות".

יהודה ולד ממרכז ליב"ה מוסיף כי יש קונצנזוס סביב המאבק נגד הזרם הרפורמי, וחייבים להראות אותו: "טבעי הדבר שתלמידי הישיבות העוסקים מידי יום בקדושתה של התורה ונצחיותה יצאו במהלך בין הזמנים להאיר את הדבר לציבור כולו, האתגרים העומדים בפתחנו פה במדינת ישראל בתקופה האחרונה דורשים התעוררות של הציבור כולו ואמירה ברורה בעניין. שמחנו לראות שראשי הישיבות והתלמידים נרתמו בשמחה למיזם זה"