עוזרו של הרב שטרן: ניסו להפליל את הרב

אבינועם קוטשר טוען כי נעשה ניסיון מכוער להכתים את דמותו של הרב שטרן באמצעות טענות כי קיבל שוחד מגוחך בדמות שתי חבילות מצות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/02/16 08:58 ב באדר א'

עוזרו של הרב שטרן: ניסו להפליל את הרב
לשכת הרב שטרן, צילום: לשכת הרב שטרן

אבינועם קוטשר, עוזרו של רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן חשף הערב בחשבון הפייסבוק שלו ניסיון להפליל את הרב שטרן ולגרום להכתמתו, זאת על פי טענתו של קוטשר ככל הנראה בשל המאבק של הרב שטרן נגד שחיתויות במערכת הכשרות העירונית.

"בחודשים האחרונים הרב אריה שטרן שליט"א מאבק בלתי מתפשר על אמינות ואיכות מערכת הכשרות בירושלים. במהלך המאבק התגלה כי יש כאלו שאינם עובדים באופן תקין. המאבק נשא בחלקו פרי. חלק מהמשגיחים הסוררים פוטרו, חלק הבינו שצריך לעבוד והרוב המשיך לעשות את עבודתו נאמנה", סיפר קוטשר את הרקע לדברים.

"השבוע מתנגדי הרב עלו מדרגה וניסו לטמון לו מלכודת כדי להאשים אותו בשחיתות. בתחילת השבוע קיבלתי בקשה לתגובה מעיתונאי במערכת תקשורת גדולה לפיה הרב ערך סיור במפעל מצות, בסיומן קיבל מספר חבילות מצות כשוחד" כתב קוטשר.

קוטשר מיהר לבדוק את הדברים ובבדיקה קצרה העלה כי אכן בסיור בו הוא עצמו לא השתתף, מישהו הכניס לתא המטען של הרב שתי חבילות מצות ותיעד את הרב פוסע על רקע הרכב כאשר מכניסים את המצות. חשוב להדגיש כי גם קוטשר עצמו לא טוען כי מישהו במפעל המצות היה מעורב בסיפור, וככל הנראה מדובר בגורם נוסף המעורב בסיפור.

"עם בקשת התגובה, כשבוע לאחר האירוע ביקשתי לברר מה התרחש והרב השיב לי כי הוא אינו יודע במה מדובר. ביקשתי לבדוק ברכב של הרב ואכן בדומה לתיעוד, היו בתא המטען שתי חבילות מצות מאותו מפעל המצות", סיפר קוטשר.

"האמת אני מתלבט האם הסיפור יותר עצוב או מצחיק. עצוב שמנסים ללכלך ולהכתים את רבה של ירושלים בשל המאבק שלו בשחיתות, או מצחיק בגלל הטיפשות לחשוב שבשתי חבילות מצות ניתן לשנות את דעתו של הרב. המצות אגב, הוחזרו, יד ראשונה חדש מהשקית", סיפר קוטשר.

קוטשר עצמו מצוי בעין המאבק מול המועצה הדתית בירושלים בשל רצונו לפרוש מתפקידו וויכוח על תנאי הפרישה שלו כשבמועצה הדתית מסרבים לתת לו את דרישותיו שלטענתם כלל אינן מגיעות לו, הדבר נתון כעת בהליך משפטי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן