עוזרות פרלמנטריות עוכבו מחוץ לכנסת בגלל אורך החצאית

לא רק באולפנה: גם בכנסת מודדים את אורך החצאית, חצאית קצרה מדי תשאיר אפילו עוזרת פרלמנטרית מחוץ לכנסת. כעשרה עוזרות של חברי כנסת עוכבו בתקופה האחרונה בשל חצאיות שאינן תואמות את קוד הלבוש במשכן

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 14/12/16 13:56 יד בכסלו התשעז

עוזרות פרלמנטריות עוכבו מחוץ לכנסת בגלל אורך החצאית
shutterstock, luanateutzi, צילום: shutterstock, luanateutzi

לא רק באולפנות, גם בכנסת מודדים לעוזרות הפרלמנטריות את אורך החצאית. בשבוע האחרון מתחוללת סערה בנושא קוד הלבוש של נשים בכנסת ישראל. ביום רביעי שעבר עוכבה העוזרת הפרלמנטרית של ח"כ אלי אלאלוף מסיעת כולנו במשך 40 דק' בשל לבוש לא הולם לטענת שומרי הכנסת. בתחילת השבוע עוכבה העוזרת הפרלמנטרית של ח"כ מירב מיכאלי במשך שעה בכניסה למשכן לאחר שהשומרים החליטו כי החצאית שלבשה לא תואמת את קוד הלבוש של הכנסת.

הבוקר עוכבו שש יועצות פרלמנטריות נוספות. כאות מחאה הגיע ח"כ מנואל טרכטנברג מהמחנה הציוני לכניסה למשכן ופשט את חולצתו, לאחר שגם העוזרת הפרלמנטרית שלו עוכבה בשער אגף הוועדות של הכנסת. לפני מספר שבועות החל בכנסת מהלך של רענון קוד הלבוש הראוי במקום, כתוצאה מכך החלו שומרי הכנסת למנוע את כניסתם של נשים הלבושות באופן שאינו תואם את הנהלים.

"קוד לבוש בכניסה לכנסת, הוא הכרח בל יגונה וכך נהוג בכל פרלמנט בעולם" נמסר מדוברות הכנסת. "רענון קוד הלבוש לפני כמה שבועות, נועד לחדד, עד כמה שניתן, אי בהירויות שהיו בעבר אך ככלל לא השתנה מהותית לעומת מה שהיה נהוג קודם".

"אנשי משמר הכנסת הונחו לשים לב לחריגות בקוד הלבוש אך הכול תוך הפגנת רגישות, שמירה על מכובדות בלבוש בכניסה למשכן מחד, אך ניסיון למנוע ככול האפשר בפגיעה ברגשות מבקרים ואורחים. בין השאר נקבע שרק אישה, במידת הצורך, תעיר לאישה (וגבר לגבר) ונבדוק האם במקרה זה אירע אחרת. גם עיכוב ממושך בכניסה, אם אירע, אינו אמור לקרות. כאמור, האירוע ייבדק ובמידת הצורך נפיק לקחים".

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', הוציא לפני כחודש מסמך רענון של נהלי קוד הלבוש. במסמך נכתב כי "לפי קוד הלבוש, יש להגיע לכנסת בלבוש הולם, אין להופיע בלבוש שאינו מכבד את המשכן הכנסת ובכלל זה גופיות, חולצות בטן, מכנסים קצרים, חצאיות ושמלות קצרות, כפכפים וכיו"ב. כמו כן, אין להגיע בלבוש בעל כיתוב פוליטי"