עוזבים את בנט? אורי אריאל תומך בפיצול מהבית היהודי

בישיבה דרמטית של מועצת תקומה נרשם שוויון בין המתנגדים והתומכים בפיצול מהבית היהודי. יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל תמך בפיצול. הערב רבני תקומה יכריעו האם אכן האיחוד הלאומי תתפצל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/12/14 18:39 כו בכסלו התשעה

עוזבים את בנט? אורי אריאל תומך בפיצול מהבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מועצת תקומה התכנסה היום (ה') בצהריים על מנת להכריע בשאלה האם ללכת לפיצול או לאחדות עם הבית היהודי. בישיבה השתתפו ששת חברי המועצה - יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל, ח"כ זבולון כלפה, ח"כ אורית סטרוק, מנכ"ל תקומה אופיר סופר, בצלאל סמוטריץ' ונתן נתנזון (נוס).

בתום הפגישה הצביעו האישים על האפשרות של פיצול מהבית היהודי, כשהתוצאות הן אריאל, כלפה ונוס תומכים בפיצול וסטרוק, סופר וסמוטריץ' מתנגדים לו.

בעקבות השוויון, הוחלט כי רבני תקומה הם אלו שיחליטו על פיצול מהבית היהודי או המשך האחדות, כשהדעות בקרב הרבנים חלוקות, אך כפי הנראה הרוב יכריעו על פיצול. ההערכה היא שהאיחוד הלאומי ילך הערב לפיצול מהבית היהודי וכפי הנראה לריצה במסגרת מפלגתו של אלי ישי.

בתוך כך, בסביבתו של אורי אריאל זועמים על חברת הכנסת אורית סטרוק בעקבות האשמות מצידו כי היא מובילה קמפיין להמשך האחדות, ומכפישה את שם המפלגה. בימים האחרונים יוצאים ח"כים ואישי ציבור נגד ההחלטה המסתמנת של תקומה לרוץ במסגרת מפלגתו של אלי ישי, תוך זניחת סטרוק מכיוון שהרב מזוז קבע שלא יהיו נשים במפלגה זו.

מהאיחוד הלאומי נמסר בתגובה: "חברי הכנסת של תקומה התכנסו לדון בדרכים לחיזוק האחדות במחנה הציוני דתי. בתום הפגישה הוחלט למצות כל ניסיון לאחדות ברוח ערכי ההתיישבות והציונות הדתית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן