עו"ד שפטל: "עם ישראל מתפלל לזיכויו של אלאור"

שלב הערעורים במשפטו על החייל אלאור אזריה נפתח בבקשת ההגנה לזיכוי מלא, לעומת עמדתה של התביעה המבקשת להחמיר בעונשו. משפחת אזריה: "אופטימים ומצפים לזיכוי"

חדשות כיפה 03/05/17 12:35 ז באייר התשעז

עו"ד שפטל: "עם ישראל מתפלל לזיכויו של אלאור"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שלב הערעורים במשפטו של החייל אלאור אזריה, שהורשע לפני מספר חודשים בהריגת מחבל ונידון ל-18 חודשי מאסר, החל הבוקר (רביעי) בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב. ההגנה מבקשת לערער על עצם ההרשעה, בעוד התביעה מעוניית להחמיר את עונשו.

הוריו של אזריה הביעו אופטימיות זהירה בנוגע להצלחת הערעור ואמרו בבכניסה לאולם בית הדין כי הם "אופטימיים ומצפים לזיכוי מלא של אלאור". פרקליטו החדש של אזריה, עו"ד יורם שפטל, אמר בפתיחת הדיון כי "המונים בעם ישראל הם הסנגור של אזריה, והם מתפללים לזיכוי שלו". לדבריו, "על טעות מבצעית לא מעמידים לדין, אחרת הצבא לא היה יכול לתפקד".

בהמשך הוא הציג מקבץ אירועים שבהם נהרגו פלסטינים מאש צה"ל, כשבכל המקרים שלכאורה היו מנוגדים להוראות הפתיחה באש, אף חייל לא הועמד לדין. "בכל המקרים המוצגים", הוא הסביר, "אי ההעמדה לדין היה מוצדק, גם במקרים שלכאורה חמורים יותר מזה של אזריה".

התובע עו"ד נדב וייסמן הגיב לדברים ואמר כי "רוב מכריע של תיקי ההריגה כנגד חיילים ושוטרים נסגרים, משום שחיילי צה"ל יורים כדין". הוא הוסיף כי לתקדימים שמבקשת התביעה להציג אין כל קשר לערעור הנידון בפני בית הדין, אמירה שהשופט סגל טען עוד קודם לכן.

ע"ד וייסמן הוסיף כי "על פי הפסיקה הברורה, על מנת לצלוח בקשה שכזו צריך להתייחס למישורים שמהם התעלם שפטל - עיתוי הבקשה ואם היה ניתן להגיש אותה בערכאה הראשונה - שכן כל הראיות ממבקשת ההגנה היו קיימות בשנה האחרונה. היבט נוסף הוא טקטיקה מסוימת - ההגנה סוטה מקו שנוהל על ידה בערכאה הקודמת ובתי משפט לא מקבלים זאת".

כזכור, לפני מספר שבועות התפטר צוות ההגנה של אזריה, לאחר שסבר כי הגיעו למיצוי ההליכים וכי לא בטוח שערעור הוא המהלך הנכון לעשותו. עו"ד שפטל לקח את המושכות לידיו וטען כי הרכב השופטים שהרשיע אותו וגזר את דינו, התעלם משורת ראיות שעשויות להוביל לשינוי הכרעת הדין ולזיכויו המלא של החייל.